"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Rantai amah dalam bilik air, suami isteri ditahan

FMT Reporters

PETALING JAYA: Polis menahan suami isteri yang disyaki merantai pembantu rumah warga Indonesia di sebuah rumah di Taman Tenaga, Kajang.

Ketua Polis Selangor, Hussein Omar Khan, berkata penahanan pasangan berusia 40-an dan 50-an itu dibuat selepas sepasukan pegawai dan anggota melakukan serbuan di rumah mereka di Taman Tenaga, petang semalam.

“Mereka direman dua hari bermula hari ini hingga esok.

“Pemeriksaan kesihatan terhadap mangsa berusia 37 tahun sudah dilakukan dan mangsa tidak alami trauma. Dia dibenarkan pulang ke rumahnya sendiri,” katanya menurut Berita Harian.

Beliau berkata, siasatan lanjut dijalankan mengikut Seksyen 342 Kanun Keseksaan kerana melakukan kurungan salah.

Media semalam melaporkan, pembantu rumah wanita warga Indonesia dirantai majikannya sebelum diselamatkan orang ramai pada Ahad.

Mangsa dirantai dalam bilik air oleh pasangan berkenaan kerana disyaki mencuri barang kemas.

Tiada ulasan: