"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Saya naik heli k'jaan, hang sakit hati pasal apa? - PMX

Raveena Nagotra
story-image
Perdana Menteri Anwar Ibrahim sempat menyindir lawan politiknya apabila dia hadir ke Jeneri, kubu kuat menteri besar sementara Kedah Muhammad Sanusi Md Nor hari ini.

"Saya naik heli ke Jeneri mereka marah, kenapa naik heli?

"Sekarang ini heli kerajaan, yang hang nak sakit hati kenapa?

"Kerajaan punya, bukan aku punya hang tak boleh pakai, perdana menteri boleh pakai,” katanya ketika berucap pada majlis di Felda Teloi Timur di Kedah hari ini.
Helikopter kendalian Jabatan Perdana Menteri membawa Anwar yang menghadiri karnival ‘Segalanya Felda’.

Kawasan Felda itu, sebahagian dari DUN Jeneri dan Muhammad Sanusi Md Nor yang mempertahankan kerusinya menentang Ketua Umno Bahagian Sik Muhamad Khizri Abu Kassim.

Pada Februari, Bersatu telah membuat laporan SPRM terhadap PH dan BN, mendakwa perbelanjaan gabungan itu "mewah" semasa kempen pilihan raya umum ke-15 tahun lepas, termasuk Anwar yang menggunakan helikopter persendirian untuk berkempen.

Selain helikopter perdana menteri, dua lagi helikopter turut mendarat di padang awam berhampiran tempat majlis itu berlangsung.
Salah satu helikopter polis pula membawa Menteri Dalam Negeri Saifuddin Nasution.

Helikopter berkenaan dikesan dalam perkhidmatan pengesan penerbangan FlightRadar24 yang berlepas dari Lapangan Terbang Subang pada 12:49 tengah hari dan mendarat di Pangkalan Tentera Udara Butterworth di Pulau Pinang.

Kedua-dua helikopter ini seterusnya dilihat menghampiri Felda Timur Teloi pada kira-kira 5:35 petang.

Tiada ulasan: