"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ahli Parlimen PN isytihar sokong Anwar

HarapanDaily.com
Ahli Parlimen PN isytihar sokong Anwar
K PRAGALATH

Datuk Iskandar Dzulkarnain Abdul Khalid (PN-Kuala Kangsar) mengisytiharkan bahawa beliau akan menyokong Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim kerana mahu mengurangkan beban kos sara hidup yang meningkat untuk penduduk kawasannya.

Iskandar dari Bersatu berkata sokongan beliau berkuatkuasa hari ini bertujuan untuk melihat samada Anwar akan mengotakan janjinya berkenaan dana peruntukan kawasan untuk ahli parlimen.

“Saya percaya ekonomi akan dipulihkan demi kemakmuran negara dan kesejahteraan rakyat. Oleh itu saya akan menyokong usaha Perdana Menteri mengukuhkan ekonomi,” katanya dalam satu kenyataan yang dihantar kepada akhbar Star.

Walau bagaimanapun beliau menegaskan akan kekal di dalam parti Bersatu.

“Saya sama sekali tidak akan mengkhianati parti saya, Bersatu dalam apa jua keadaan. Saya menjunjung prinsip kesetiaan.”

Meskipun berdepan dengan risiko tindakan disiplin oleh partinya, Iskandar tidak sanggup melihat penduduk kawasannya terbiar dan ketinggalan kerana perbezaan politik.

“Oleh itu saya mengambil keputusan menyokong usaha kerajaan yang mengutamakan kebajikan rakyat sehingga pilihan raya umum seterusnya,” katanya.

Untuk rekod Anwar menegaskan bahawa peruntukan dana kawasan parlimen untuk ahli parlimen pembangkang akan disalurkan sekiranya blok PN berunding dengan kerajaan.

Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Fadillah Yusof telah mengesahkan tiada usaha rundingan untuk peruntukan dana kawasan diterima dari blok PN.

Tiada ulasan: