"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Mekanik anak 5 berdepan hukuman penjara sehingga 20 tahun kerana peluk remaja

Meor Riduwan Meor Ahmad
am@hmetro.com.my
Tertuduh, Mohd Rizuan Abd Razak mengaku bersalah melakukan amang seksual fizikal dengan memeluk remaja perempuan Isnin, lalu. FOTO Meor Riduwan
Tertuduh, Mohd Rizuan Abd Razak mengaku bersalah melakukan amang seksual fizikal dengan memeluk remaja perempuan Isnin, lalu. FOTO Meor Riduwan
Melaka: Seorang mekanik berdepan hukuman penjara 20 tahun dan sebatan selepas mengaku bersalah atas pertuduhan melakukan amang seksual fizikal terhadap seorang remaja perempuan, minggu lalu.

Tertuduh, Mohd Rizuan Abd Razak, 43, membuat pengakuan itu selepas dibacakan dan diterangkan pertuduhan oleh jurubahasa mahkamah.

Mengikut pertuduhan, tertuduh didakwa melakukan amang seksual fizikal dengan cara memeluk remaja perempuan berusia 17 tahun sembilan bulan dalam keadaan tidak berbaju, di sebuah rumah di Taman Jati, Batu Berendam, di sini, pada 9 Oktober lalu, kira-kira jam 1.20 pagi.

Pertuduhan dikemukakan Timbalan Pendakwa Raya N Sivashangari mengikut Seksyen 14(a) Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara maksimum 20 tahun dan sebatan, jika disabitkan.

Hakim Darmafikri Abu Adam bagaimanapun menangguhkan keputusan fakta dan hukuman pada 28 Oktober ini bagi membolehkan pendakwaan menyediakan fakta kes.

Tiada jaminan ditawarkan kepada tertuduh yang juga bapa kepada lima anak.

Difahamkan, siasatan polis mendapati, tertuduh baru beberapa hari berkenalan dengan mangsa menerusi aplikasi MiChat.

Tiada ulasan: