"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kelantan: Buruh didakwa cederakan isteri dengan seterika

Hidayatidayu Razali
bhnews@bh.com.my
Seorang buruh, Mohd Nurhakiman Mohd Nasir mengaku tidak bersalah atas pertuduhan mencederakan isteri dengan seterika. - Foto NSTP/NIK ABDULLAH NIK OMAR
Seorang buruh, Mohd Nurhakiman Mohd Nasir mengaku tidak bersalah atas pertuduhan mencederakan isteri dengan seterika. - Foto NSTP/NIK ABDULLAH NIK OMAR
KOTA BHARU: Seorang buruh didakwa di Mahkamah Sesyen di sini hari ini, atas pertuduhan mencederakan isteri dengan menggunakan seterika, 23 September lalu.

Bagaimanapun tertuduh, Mohd Nurhakiman Mohd Nasir, 35, mengaku tidak bersalah terhadap pertuduhan yang dibacakan jurubahasa di hadapan Hakim Zulkifli Abllah.

Mengikut pertuduhan, tertuduh dengan sengaja mencederakan isteri dengan menggunakan seterika di sebuah rumah di Kampung Rambutan Rendang, di sini, jam 7.30 pagi, pada 23 September 2024.

Menurut pertuduhan itu, tertuduh didakwa mengikut Seksyen 324 Kanun Keseksaan yang memperuntukan hukuman penjara maksimum 10 tahun atau denda atau sebatan dan boleh dihukum mengikut Seksyen 326A kanun sama.

Kesalahan mengikut Seksyen 326A memperuntukan hukuman penjara dua kali ganda tempoh maksimum.

Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya, Kamarul Hasyime Rosli manakala tertuduh tidak diwakili peguam.

Terdahulu, Kamarul Hasyime tidak mengemukakan sebarang jaminan kerana tertuduh dan isterinya masih tinggal bersama dalam satu rumah.

Mahkamah menetapkan 29 Oktober depan sebagai tarikh sebutan semula kes bagi latikan peguam dan serahan dokumen.

Tiada ulasan: