"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

BN kuasai undi awal PRK Mahkota

Nora Mahpar

Syed Hussien Syed Abdullah daripada BN memperoleh 3,119 undi mengatasi pencabar Haizan Jaafar mewakili PN yang mendapat 1,088 undi.

KLUANG: Barisan Nasional (BN) mendahului pengundian undi awal PRK DUN Mahkota, menurut keputusan tidak rasmi.

Syed Hussien Syed Abdullah memperoleh 3,119 undi mengatasi pencabarnya Haizan Jaafar yang hanya meraih 1,088 undi.

Kira-kira 4,510 anggota tentera dan pasangan, serta 401 anggota polis, membuang undi semasa pengundian awal pada Selasa.

Terdapat 66,318 pemilih berdaftar sempena PRK DUN Mahkota.

Kubu kuat Umno itu jatuh ke tangan Amanah, buat kali pertama pada PRU 2018 menerusi calonnya Said Jonit menewaskan Adun dua penggal, Jais Sarday dengan majoriti 1,668 undi.

Sharifah Azizah Syed Zain menawan semula kerusi itu pada PRN 2022, menewaskan calon PH, PN dan Warisan dengan majoriti 5,166 undi.

PRK Mahkota diadakan susulan kematian Sharifah Azizah pada 2 Ogos.

Tiada ulasan: