"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pemancing tergamam ikan raksasa mirip buaya

KOSMO
Tangkap layar menunjukkan ikan itu menghampiri bot mereka secara perlahan di bawah air yang tenang. - X
OTTAWA – Sekumpulan pemancing di Kanada terkejut apabila menemui seekor ikan aneh kelihatan seperti seekor buaya gergasi baru-baru ini, lapor stesen penyiaran NDTV semalam. 

Menerusi rakaman yang dimuat naik di platform X oleh akaun @amazingnature, ikan tersebut menghampiri bot mereka perlahan–lahan di bawah air yang tenang.

Ketiga-tiga pemancing itu berdiri dan terpegun menyaksikan saiz dan rupa makhluk gergasi yang menyerupai buaya itu. 

Mereka menyifatkan penemuan itu sebagai satu pengalaman yang ‘mengerikan’ namun pada masa yang sama, ‘mengagumkan’. 

Rakaman itu mencatatkan lebih 5.9 juta tontonan dan menimbulkan pelbagai reaksi netizen. 

“Itu adalah ikan sturgeon gergasi!” kata seorang netizen. 

“Lautan yang luas bermakna lebih banyak makanan dan lebih banyak spesies yang besar,” komen netizen lain. – AGENSI

Tiada ulasan: