"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Guru wanita suspek samun isteri VIP

KOSMO
Suspek tampil di balai polis, namun menafikan tuduhan melakukan samun. - Matichon
BANGKOK – Seorang guru di Thailand tampil menyerah diri di balai polis selepas dituduh menyamun isteri Timbalan Setiausaha Tetap Kementerian Pertanian dan Koperasi negara itu, lapor laman berita Thaiger hari ini.

Dalam kejadian kelmarin, mangsa, Nipha Darasaen, 56, disamun di garaj rumahnya di Phutthaisong, wilayah Buriram sekitar pukul 3.30 pagi (waktu tempatan).

Mangsa yang ketika itu mahu pergi ke pasar, hilang sebuah beg yang mengandungi wang tunai berjumlah 15,000 baht (RM1,900) serta kunci rumahnya.

Dia juga mengalami luka pada lengan akibat terkena pisau yang digunakan oleh suspek ketika menyamunnya.

Berdasarkan sistem rakaman televisyen litar tertutup (CCTV), polis kemudian mengenal pasti suspek sebagai seorang guru wanita yang berusia 49 tahun.

Menurut polis, suspek pernah beberapa kali dituduh melakukan jenayah serupa, namun pihak berkuasa gagal menangkapnya berikutan kekurangan bukti.

Namun, belum sempat polis mengeluarkan waran tangkap, suspek yang ditemani peguamnya tampil di balai hari ini dan menyerah diri.

Bagaimanapun, dia menafikan tuduhan tersebut dan mahu dibicarakan di mahkamah. – AGENSI 

Tiada ulasan: