"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Senator nafi paksa ‘bodyguard’ makan babi

FMT Reporters

Senator itu membuat laporan polis semalam supaya tuduhan disemak pihak berkuasa.

PETALING JAYA: Seorang senator menafikan dakwaan memaksa pengawal peribadinya memakan daging babi.

Susulan itu, beliau membuat laporan polis semalam supaya tuduhan tersebut disemak pihak berkuasa.

Ketua Polis Pulau Pinang, Hamzah Ahmad, berkata pihaknya menerima laporan daripada senator itu kira-kira 8.30 malam semalam, mendakwa menerima panggilan daripada seorang individu yang bertanyakan mengenai dakwaan tersebut.

“Polis menerima satu laporan dibuat oleh seorang senator berkenaan panggilan telefon diterima daripada seorang individu bertanyakan mengenai dakwaan pengawal peribadi (senator tersebut) membuat laporan polis (beliau) dipaksa memakan daging khinzir.

Dakwaan tersebut dinafikan oleh pengadu (senator) dan laporan polis menafikan tuduhan turut dibuat oleh pengawal peribadi terbabit, katanya dalam kenyataan.

Hamzah berkata, semakan pihaknya mendapati tiada sebarang laporan seperti yang didakwa pemanggil terbabit dibuat di seluruh negara.

Katanya, kes disiasat bawah Seksyen 500 Kanun Keseksaan dan perintah menyiasat akan dimohon kepada timbalan pendakwa raya supaya siasatan lanjut dapat dijalankan.

Dalam perkembangan lain, Hamzah berkata polis Seberang Perai berjaya menahan dua suspek di Juru didapati terlibat kes curi samun yang mendatangkan kecederaan.

Beliau berkata, kes disiasat bawah Seksyen 394 Kanun Keseksaan.

Kedua-dua suspek direman selama tujuh hari bermula semalam hingga 2 Okt, katanya.

Tiada ulasan: