"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lelaki Rohingya diburu dipercayai menikam teman wanitanya warga Indonesia

Hasrat pulang ke Indonesia ditentang, wanita ditikam teman lelaki Rohingya

Abnor Hamizam Abd Manap
am@hmetro.com.my
SUSPEK etnik Rohingya yang diburu polis. FOTO Ihsan Polis
SUSPEK etnik Rohingya yang diburu polis. FOTO Ihsan Polis
Jempol: Seorang wanita warga Indonesia parah selepas ditikam teman lelakinya di sebuah rumah di Taman ACBE di sini, petang tadi.

Ketua Polis Daerah Jempol Superintendan Hoo Chang Hook berkata, dalam kejadian jam 3.30 petang itu, mangsa berusia 40 tahun ditikam dengan sebilah pisau oleh teman lelakinya warga Myanmar berusia 38 tahun.

Katanya, suspek bertindak menikam mangsa selepas mangsa memberitahu hendak pulang ke Indonesia.

"Tidak bersetuju dengan hasrat mangsa, suspek bertindak memukul mangsa sebelum menikamnya.

"Suspek kemudian melarikan diri dengan menunggang motosikal SM Sport 110R," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Hoo berkata, mangsa cedera di muka, bahu dan perut dibawa ke Hospital Tuanku Ampuan Najihah (HTAN) untuk rawatan lanjut

Katanya, polis giat memburu mangsa yang juga etnik Rohingya dan kes disiasat mengikut Seksyen 326 Kanun Keseksaan.

"Orang ramai yang mempunyai sebarang maklumat boleh menghubungi balai polis berhampiran atau menghubungi IPD Jempol di talian 064582222 atau pegawai penyiasat Inspektor Ardie Robert ditalian 018-4666374," katanya.

Tiada ulasan: