"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Juruteknik jatuh kereta kabel Langkawi ditemukan maut

FMT Reporters

Polis berkata mayat mangsa Khairul Nizam Jaafar, 41, ditemukan pasukan penyelamat pada 5.11 petang tadi.
Anggota bomba menjalankan operasi mencari dan menyelamat seorang juruteknik yang dilaporkan terjatuh ketika melakukan kerja-kerja penyelenggaraan kereta kabel di Matchinchang, Langkawi. (Gambar JBPM)
PETALING JAYA: Seorang juruteknik yang dilaporkan terjatuh dari ketinggian kira-kira 40m ketika melakukan kerja-kerja penyelenggaraan kereta kabel di Matchinchang, Langkawi ditemui meninggal dunia.

Ketua Polis Langkawi Shariman Ashari berkata mayat mangsa yang dikenali sebagai Khairul Nizam Jaafar, 41, ditemukan pasukan penyelamat pada 5.11 petang tadi, lapor Sinar Harian.

Katanya, mangsa yang baru tiga bulan bekerja dilaporkan terjatuh dari besi penahan dek kaca pada ketinggian lebih kurang 40 meter ke tebing gunung.

Mangsa kemudian dibawa naik ke stesen tengah oleh bomba dan pemeriksaan serta pengesahan kematian dibuat oleh pihak hospital, katanya.

Shariman berkata, mayat mangsa kemudian dibawa turun menggunakan kereta kabel sebelum dihantar ke unit forensik Hospital Sultanah Maliha untuk proses bedah siasat.

Menurutnya, kes tersebut diklasifikasikan sebagai mati mengejut.

Tiada ulasan: