"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pesara guru maut ditikam anak, suspek lari sebelum ditemukan meninggal dunia

Ahmad Hasbi
am@hmetro.com.my
Warga emas meninggal dunia selepas ditikam anak kandungnya dibawa ke Hospital Tuanku Jaafar Seremban. FOTO IHSAN PEMBACA.
Warga emas meninggal dunia selepas ditikam anak kandungnya dibawa ke Hospital Tuanku Jaafar Seremban. FOTO IHSAN PEMBACA.
Kuala Pilah: Warga emas meninggal dunia selepas dipercayai ditikam anak kandungnya dalam kejadian di sebuah rumah dekat Kampung Senaling, di sini kira-kira jam 4.40 petang tadi.

Difahamkan, sejurus kejadian, suspek dikatakan meninggalkan lokasi kejadian menggunakan sebuah kereta sebelum ditemui terbaring di tepi jalan dekat Pekan Senaling dan disahkan meninggal dunia.

Ketua Polis Daerah Kuala Pilah, Superintendan Amran Mohd Ghani berkata, hasil siasatan mendapati mangsa dikatakan cuba memujuk anak lelakinya yang cuba membunuh diri.

"Kira-kira jam 4.40 petang kami menerima maklumat daripada orang awam mengenai kejadian seorang lelaki meninggal dunia akibat ditikam menggunakan senjata tajam oleh suspek yang juga anak kandungnya.

"Hasil siasatan mendapati mangsa berumur 65 tahun dan seorang pesara guru. Ketika kejadian isterinya turut berada di dalam rumah berkenaan," katanya dalam kenyataan, hari ini.

Beliau berkata, semakan juga mendapati suspek yang berusia 32 tahun seorang pemegang kad orang kurang upaya (OKU) mental.

"Hasil pemeriksaan pada badan si mati mendapati terdapat kesan tikaman pada bahagian belakang badan dan disahkan meninggal dunia di lokasi kejadian oleh pegawai perubatan.

"Senjata tajam dipercayai digunakan dalam kejadian ini turut ditemui di rumah itu manakala suspek melarikan diri menggunakan sebuah kereta," katanya.

Sambung beliau, suspek kemudiannya dikesan dan ditemui di tepi jalan dalam keadaan terbaring dengan mulut berbuih dan hasil pemeriksaan mendapati sudah meninggal dunia.

"Motif kejadian dipercayai suspek mengalami halusinasi dan cuba bunuh diri. Ketika dipujuk bapanya, suspek secara tiba-tiba bertindak agresif dan menikam mangsa.

"Mayat mangsa dan anaknya dibawa ke Hospital Tuanku Jaafar (HTJ), Seremban untuk tujuan bedah siasat. Kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan," katanya.

Tiada ulasan: