"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bom Israel terus hujani Beirut, Gaza, Tebing Barat

Harapandaily

Letupan kuat menggegarkan pinggir bandar selatan Beirut dalam beberapa serangan pengganas Israel yang paling dahsyat.

Beirut dihujani bom dengan imej dari ibu negara Lubnan itu memaparkan langit malam terang bercahaya di kawasan selatan bandar itu.

Media antarabangsa turut melaporkan kawasan di luar Lapangan Terbang Beirut turut diserang oleh pengganas Zionis.

Kementerian Kesihatan Lubnan melaporkan 37 terkorban manakala 151 lagi cedera akibat pengeboman Israel di seluruh negara itu dalam tempoh 24 jam lalu.

Dalam masa sama, Al-Jazeera melaporkan sekurang-kurangnya 18 rakyat Palestin terbunuh dalam serangan jet pejuang Israel ke atas kem pelarian Tulkarem di Tebing Barat yang diduduki rejim.

Menurut Pusat Maklumat Palestin dan Rangkaian Berita Quds, tentera Israel mengebom rumah keluarga Jaber di Jalan al-Tarzi di Deir el-Balah, tengah Gaza.

Akibat serangan itu, sekurang-kurangnya tiga individu maut dan mencederakan ramai orang lagi.

Tiada ulasan: