"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Rafizi ‘kantoikan’ Lim Sian See isu RM2.6 bilion

Harapandaily

NAJIB BAKAR

Sian Sian See. Punchline akhir Rafizi Ramli meng’kantoi’kannya.

Dia yang buka cerita Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) patut berlaku adil kerana RM 2.6 bilion tu sudah dipulangkan. Jadi, kenapa kena cukai juga?

Mulanya dia bagi gambaran RM2.6 bilion tu pinjaman. Rafizi tanya, kalau pinjaman, mana surat perjanjiannya?

Tapi lepas itu, dia kata bukan pinjaman. Baik. Takpa lah.

Dia kata itu memang derma Arab.

Tapi, Rafizi kata, kalau derma dan tak dapat pelepasan dari LHDN, memanglah kena bayar cukai.

Kalau derma tidak perlu cukai, any Tom Dick Harry main transfer juta-juta ke kawan-kawan lah sebagai “derma”. Seronoklah masing-masing.

Namun, itu sebenarnya pengubahan wang haram.

Jadi, memang patutlah LHDN minta bayaran cukai tu.

Sudah ter’kantoi’ diri sendiri apabila sendiri buka cerita pasal “ketidakadilan” LHDN.

Sian Sian See.

Tiada ulasan: