"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Haji Hadi fitnah lagi? Dakwa kerajaan “menuju ke arah” hapuskan Islam

Presiden Pas dakwa kerajaan “menuju ke arah” hapuskan Islam
Harapandaily

Presiden Pas, Tan Sri Abdul Hadi Awang selamba memfitnah kerajaan Madani kononnya sedang “menuju ke arah” penghapusan Islam.

Fitnah itu dilemparkannya semasa berucap dalam Ceramah Perdana Karnival Sambutan Satu Tahun Pemerintahan Pas Terengganu di Kemaman semalam.

“… kita lawan DAP kerana perjuangan dia Malaysian Malaysia, nak menghapuskan kebangsaan dalam kerakyatan…

“… nak menghapuskan Islam adalah agama negara, nak samakan semua agama sama belaka.

“Ini kerajaan PH yang ada pada hari ini, menuju ke arah itu,” kata Abdul Hadi.

Sehubungan itu, dia yang juga Ahli Parlimen Marang menyeru masyarakat Islam untuk melawan kerajaan.

Malah, Abdul Hadi mendakwa kerajaan berurusniaga dengan BlackRock untuk menyerahkan lapangan terbang di negara ini.

“Sebab itu, kita orang Islam kena lawan… apa lagi yang lebih membahayakan?

“Ketika orang Yahudi mengganas di Palestin dan Lubnan, tiba-tiba kerajaan nak berniaga dengan BlackRock.

“BlackRock adalah satu perniagaan orang Yahudi, kerajaan kita nak serah lapangan terbang kita.

“Lapangan terbang ini untung besar. Nak untung besar pakat dengan Yahudi untuk berniaga.

“Ini sangat membahayakan. Ini rakyat biasa tak tahu ni,” dakwa Abdul Hadi lagi.

Tiada ulasan: