"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Polis tahan 2 lelaki Bangladesh culik, kurung wanita OKU

FMT Reporters

Polis berkata suspek dipercayai memukul kepala wanita itu dengan tukul sehingga pengsan sebelum mengikat kaki dan tangan mangsa.

PETALING JAYA: Polis menahan dua lelaki warga Bangladesh kerana disyaki menculik dan mengurung seorang orang kurang upaya (OKU) wanita yang juga jirannya dalam kejadian di sebuah pangsapuri di Taman Tasik Utama, Ayer Keroh, Melaka.

Ketua Polis Melaka Tengah, Christopher Patit, berkata dalam kejadian Selasa lalu, wanita berusia 22 tahun yang juga OKU lembam dilaporkan hilang oleh ahli keluarganya selepas keluar berjoging.

Katanya, keluarga wanita itu dengan bantuan jiran melakukan pencarian di kawasan pangsapuri itu sebelum menemui mangsa dalam keadaan dikurung dan diikat dalam sebuah bilik di rumah yang didiami pekerja warga asing.

“Mangsa mendakwa dia ditarik dua lelaki itu ke dalam sebuah rumah ketika berjalan seorang diri di belakang pangsapuri terbabit kira-kira 7 malam.

Dia kemudian dipukul dengan tukul di kepala hingga pengsan manakala kaki dan tangan diikat dengan wayar pengecas telefon bimbit, katanya dalam kenyataan menurut Harian Metro.

Katanya, siasatan di lokasi kejadian menemui sebatang tukul besi dan wayar pengecas telefon yang dipotong.

Beliau berkata, susulan kejadian itu polis menjalankan siasatan sebelum berjaya mengesan dan menahan dua suspek warga asing berusia 20 serta 36 tahun di Taman Batu Berendam Putra 2.

Menurutnya, kedua-dua suspek yang bekerja sebagai buruh binaan itu direman empat hari bermula semalam bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 324 dan 342 Kanun Keseksaan.

Tiada ulasan: