"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

GISBH: Penjaga rumah amal didakwa rotan budak 6 tahun

Malaysiakini
story-image
Seorang penjaga rumah amal yang dikaitkan dengan GISB Holdings Sdn Bhd (GISBH) mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen Selayang hari ini atas pertuduhan menganiaya seorang kanak-kanak lelaki di Bandar Country Homes, Rawang.

Mohd Syahid Hanapiah, 35, didakwa sebagai seorang yang mempunyai pemeliharaan terhadap seorang kanak-kanak lelaki berusia enam tahun, menganiaya mangsa dengan cara merotan kanak-kanak terbabit dan memungkinkan kanak-kanak itu mengalami kecederaan.

Kesalahan didakwa dilakukan di sebuah rumah amal pada waktu pagi Feb hingga Sept 2024.

Pertuduhan dikemukakan mengikut Seksyen 31(1)(a) Akta Kanak-Kanak 2001 dan boleh dihukum di bawah Seksyen 31(1) akta sama yang membawa hukuman denda maksimum RM50,000 atau penjara maksimum 20 tahun atau kedua-duanya, jika sabit kesalahan.

Terdahulu timbalan pendakwa raya Nurilya Ellyna Nor Azmal tidak menawarkan jaminan terhadap Mohd Syahid.

Tiada ulasan: