"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lelaki tembak jiran kaki skodeng, ditahan selepas diserahkan keluarga

Agensi

Jakarta: Seorang nelayan dari Kampung Dente Teladas, Lampung, Indonesia menembak jirannya kerana sering mengintainya ketika bersama isteri di bilik tidur.

Tribunnews melaporkan, kejadian itu berlaku pada 22 September lalu dan nelayan berkenaan melepaskan dua tembakan kepada jirannya.

Susulan kejadian itu, suspek ditahan di Balai Polis Tulang Bawang untuk siasatan.

"Suspek sudah ditahan dan diserahkan oleh keluarganya kira-kira seminggu selepas kejadian," kata Ketua Siasatan Jenayah, Indik Rusmono.

Suspek dipercayai mendapatkan senjata api daripada seorang individu di daerah Mesuji dengan harga IDR500,000 (RM136.42).

Cool Gadgets  videoCool Gadgets  video
Difahamkan, lelaki itu menembak jirannya sebanyak dua kali dengan yang pertama hanya terkena kepala mangsa.

Mangsa cuba melarikan diri namun suspek terus mengejar kemudian melepaskan tembakan kali kedua hingga terkena bahu kanan sasarannya itu.

Biarpun cedera, mangsa sempat melompat ke sungai seterusnya menyelamatkan diri dengan berenang ke tepi sungai yang berlawanan arus.

"Mangsa melompat dari botnya untuk menyelamatkan diri.

"Dia kemudian membuat laporan polis hingga suspek ditahan," katanya.
-hmetro 

Tiada ulasan: