"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pencuri telur menangis minta maaf di depan pemilik kedai

KOSMO!
CHANATHIP (kiri) duduk tunduk di hadapan Veerasak. - Foto The Pattaya News
BANGKOK – Seorang pemilik sebuah kedai di Pattaya memasang perangkap untuk menangkap seorang pencuri yang mencuri telur dari kedainya, lapor portal berita The Pattaya News semalam.

Namun, pemilik kedai kemudian mendapati pencuri itu menangis untuk meminta maaf.

Pencuri itu berkata, dia mencuri hanya untuk memberi makan kepada neneknya yang sedang sakit.

Polis dari Balai Polis Nongprue telah dimaklumkan oleh seorang pemilik kedai bahawa seorang lelaki telah ditahan kerana mencuri di kedainya. 

Sebaik menerima laporan, anggota-anggota polis tiba di tempat kejadian di mana mereka mendapati pemilik kedai itu yang dikenali sebagai Veerasak, 35, sedang mengawal suspek.

Suspek pula dikenali sebagai Chanathip Sukpheng dan berumur  25 tahun.

Chanathip menangis dan duduk tunduk di hadapan Veerasak sambil memohon belas kasihan dan memintanya tidak mengenakan pertuduhan undang-undang terhadap suspek.

Veerasak bagaimanapun enggan memaafkan suspek dan berkeras membuat laporan polis. 

Polis Nongprue menahan suspek dan meneruskan tindakan undang-undang terhadapnya. – AGENSI

Tiada ulasan: