"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kelantan: Bimbang ditahan tunggang motosikal curi, lelaki guna spanar cederakan polis

FMT Reporters

Ketua Polis Bachok, Mohamad Ismail Jamaluddin berkata suspek juga gagal mengemukakan kad pengenalan ketika ditahan.
Honda EX5 ditunggang suspek ialah motosikal curi yang dilaporkan hilang di Besut, Terengganu. (Gambar PDRM)
PETALING JAYA: Seorang lelaki yang bimbang ditahan menunggang motosikal curi, bertindak mencederakan anggota polis menggunakan spanar di Simpang Empat Repek, Bachok.

Dalam kejadian 12.30 tengah malam tadi, suspek 24 tahun yang menunggang Honda EX5 membuat pusingan U untuk melarikan diri daripada sekatan jalan raya.

Ketua Polis Bachok, Mohamad Ismail Jamaluddin, berkata dua anggota unit bermotosikal IPD Bachok mengejar suspek sejauh 2km sebelum terbabas dalam semak di Kampung Hujung Repek.

“Ketika cuba ditahan, berlaku sedikit pergelutan apabila suspek menendang dan mencederakan salah seorang anggota menggunakan spanar.

Bagaimanapun, suspek berjaya ditahan dan spanar turut dirampas, katanya menurut Harian Metro.

Beliau berkata, semakan lanjut mendapati suspek menunggang motosikal curi berdasarkan nombor casis motosikal yang dilaporkan hilang di Besut, Terengganu.

Menurutnya, suspek juga gagal mengemukakan kad pengenalan ketika ditahan.

Semakan rekod mendapati suspek tiada rekod jenayah lampau dan ujian air kencing juga negatif dadah, katanya sambil menambah lelaki itu direman empat hari hingga 7 Okt ini untuk disiasat mengikut Seksyen 186, 353, 379A Kanun Keseksaan serta Seksyen 25(1)(n) Peraturan-peraturan Pendaftaran Negara 1990.

Tiada ulasan: