"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

3 lelaki dikenal pasti bantu wanita promosi aktiviti persundalan, jual ubat kuat

Muhaamad Hafis Nawawi
mhafis@mediaprima.com.my
SUSPEK yang ditahan polis
SUSPEK yang ditahan polis
Kuala Lumpur: Wanita yang ditahan terbabit dengan aktiviti promosi seks dan penjualan ubat kuat di laman sosial dibantu tiga lelaki untuk menjalankan aktiviti tidak bermoral itu.

Ketua Penolong Pengarah Bahagian Siasatan Jenayah Maksiat, Perjudian dan Kongsi Gelap (D7) JSJ Bukit Aman Senior Asisten Komisioner Mohamad Farouk Eshak berkata, seorang lagi lelaki yang ditahan itu dikenal pasti teman lelaki kepada wanita yang berasal dari negeri utara tanah air terbabit.

"Siasatan lanjut sedang dijalankan mengikut Seksyen 372(1)(e) Kanun Keseksaan, Seksyen 292(a) kanun sama, Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia Malaysia 1998 serta Seksyen 6(1)(c)Akta Imigresen 1959/63," katanya ketika dihubungi Harian Metro hari ini.

Harian Metro semalam melaporkan wanita terbabit ditahan polis di Bandar Bukit Mahkota, Bangi di Selangor, selepas disyaki terbabit aktiviti terbabit di laman sosial sehingga mampu meraih pendapatan sehingga RM20,000 sebulan.

Aktiviti persundalan itu dilakukan wanita terbabit bersama empat lagi suspek yang turut ditahan.

Siasatan mendapati kesemua suspek iaitu tiga lelaki dan dua wanita itu menjalankan aktiviti mempromosikan aktiviti seks di laman sosial, menjual rakaman video lucah dan menjual ubatan seks melalui laman sosial.

Tiada ulasan: