"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Cabul remaja, doktor ditahan polis

FMT Reporters

PETALING JAYA: Seorang doktor ditahan polis selepas dipercayai terbabit dalam kes cabul remaja perempuan berusia 15 tahun dalam kejadian pada Selasa lalu.

Ketua Polis Perak Tengah, Hafezul Helmi Hamzah, mangsa membuat laporan pada hari kejadian itu di Balai Polis Bota, sekitar 9.14 malam.

Menurutnya, mangsa mendakwa telah diganggu secara seksual oleh lelaki terbabit ketika mendapatkan rawatan di wad kecemasan sebuah hospital.

“Susulan daripada laporan polis tersebut, sepasukan pegawai polis dari IPD Perak Tengah membuat tangkapan terhadap lelaki itu, pada Rabu sekitar 2 petang.

“Suspek telah direman untuk siasatan lanjut dan mangsa dalam keadaan stabil,” katanya dalam satu kenyataan semalam, lapor Astro Awani.

Hafezul Helmi berkata, kes disiasat mengikut Seksyen 14 (a) Akta Kesalahan- kesalahan Seksual Terhadap Kanak-kanak 2017.

“Orang ramai yang mempunyai maklumat boleh menghubungi Pegawai Penyiasat Kes Mohamad Zulkarnaiin Jusoh di talian 013-9740294,” katanya.

Tiada ulasan: