"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kelantan: 50 ekor babi sejuk beku 'penuh' di tepi jalan

Paya Linda Yahya
am@hmetro.com.my
Beberapa penduduk Orang Asli membantu mengalihkan daging babi sejuk bekuKeadaan di Jalan Gua Musang-Jeli di Kampung Kuala Tool, di sini. FOTO Paya Linda Yahya
Beberapa penduduk Orang Asli membantu mengalihkan daging babi sejuk beku Keadaan di Jalan Gua Musang-Jeli di Kampung Kuala Tool, di sini. FOTO Paya Linda Yahya
Gua Musang: Lori yang membawa muatan hampir 50 ekor babi sejuk beku terbabit dalam kemalangan dekat Kampung Kuala Tool di sini, hari ini.

Kejadian kira-kira jam 7 pagi tadi itu mengakibatkan dinding sebelah kiri lori tercabut menyebabkan daging babi yang dibawa berserakan di jalan raya.

Tinjauan di lokasi kejadian juga mendapati kerja-kerja mengalihkan daging babi berkenaan dilakukan Orang Asli yang tinggal berhampiran kawasan itu.

Sehingga jam 4 petang tadi kerja-kerja mengalihkan daging terbabit masih belum selesai.

Penduduk Kampung Kuala Tool, Muhammad Ikhwan Mahmood, 22, berkata kejadian itu mengejutkan penduduk kampung terbabit.

"Saya dimaklumkan semasa mereka sampai di lokasi kejadian kemalangan itu sudah berlaku dan daging babi terbabit sudah bergelimpangan di atas jalan.

"Dianggarkan terdapat hampir 50 ekor babi sejuk beku di dalam lori terbabit dan saya difahamkan pemandu tidak mengalami apa-apa kecederaan," katanya yang tinggal hampir 10 meter dari lokasi kejadian.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Gua Musang, Superintendan Sik Choon Foo berkata, pihaknya belum menerima sebarang laporan berkenaan kejadian itu.

Tiada ulasan: