"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pramugari sorok hampir 1kg emas dalam dubur

Agensi

New Delhi: Seorang pramugari ditahan kerana didakwa menyeludup hampir satu kilogram emas dari Muscat, Oman ke Kannur, bandar di barat daya India, dengan menyembunyikannya di dalam dubur.

Sumber Direktorat Perisikan Hasil (DRI) berkata, taktik wanita itu terbongkar selepas risikan khusus dilakukan pasukan DRI Cochin.

Katanya, wanita dikenali Surabhi Khatun itu ditahan di Lapangan Terbang Antarabangsa Kannur sebaik tiba dari Muscat pada 28 Mei lalu.

"Pemeriksaan lanjut mendapati 960 gram (g) emas cuba diseludup dalam bentuk kompaun, disorokkan dalam duburnya.

"Selepas disoal siasat dan melengkapkan proses lain diperlukan, wanita itu dibawa ke mahkamah majistret dan direman 14 hari di penjara wanita di Kannur," kata sumber itu kepada Press Trust of India.

Menurut sumber itu lagi, kejadian berkenaan kes pertama penyeludupan emas dengan cara berkenaan yang membabitkan kru kabin syarikat penerbangan.

"Siasatan terperinci telah bermula dan bukti yang dikumpul setakat ini menunjukkan suspek pernah menyeludup emas beberapa kali sebelum ini.

"Kita juga sedang menyiasat pembabitan kumpulan penyeludupan yang berpangkalan di Kerala yang berkemungkinan terkait aktiviti itu," katanya.

Sementara itu, wakil syarikat penerbangan yang dihubungi untuk maklum balas tidak memberi sebarang reaksi.

Tiada ulasan: