"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Wanita ditelan ular gergasi ketika jual hasil kebun

KOSMO
ULAR sawa gergasi yang menelan Farida. - Kalimantanlive.com
JAKARTA – Seorang petani disahkan terkoban akibat dibaham seekor ular sawa gergasi ketika hendak menjual hasil kebunnya, lapor saluran berita Wartabanjar hari ini. 

Kejadian berlaku di Dusun III Paraja, Desa Kalempang wilayah Sulawesi Selatan kelmarin.

Mangsa dikenali sebagai Farida dan berusia 50 tahun. Dia dilaporkan hilang oleh suaminya apabila tidak pulang ke rumah dan hilang tanpa jejak.

Menurut Penghulu Desa Kalempang, Suardi Rosi, suami mangsa menemui seekor ular gergasi berukuran panjang lebih 7 meter dengan bonjolan pada perutnya. 

“Ular itu ditemui ketika suaminya keluar untuk mencari Farida. Melihatkan perut ular tersebut, ia disyaki telah menelan mangsa.

“Kerana perutnya terlalu besar, ular tersebut sukar  bergerak. Keadaan itu membolehkan penduduk tempatan menangkapnya,” kata Suardi. 

Mereka kemudian membelah perut ular berkenaan dan menemui mayat Farida di dalamnya. – AGENSI

Tiada ulasan: