"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Doktor, anak 4 tahun parah kereta dirempuh SUV dipandu remaja 18 tahun

Mohamad Fahd Rahmat
am@hmetro.com.my
KEADAAN Perodua Bezza yang dirempuh sebuah kenderaan utiliti sukan (SUV) dipandu  pelajar berusia 18 tahun. FOTO Ihsan Polis.
KEADAAN Perodua Bezza yang dirempuh sebuah kenderaan utiliti sukan (SUV) dipandu pelajar berusia 18 tahun. FOTO Ihsan Polis.
Kluang: Doktor dan anak lelakinya parah selepas Perodua Bezza dinaiki dirempuh sebuah kenderaan utiliti sukan (SUV) dipandu seorang pelajar berusia 18 tahun, di Bulatan Jalan Persiaran Seri Impian di sini hari ini.

Dalam kejadian 4.10 petang itu mangsa, warga Indonesia, Agung Nugroho Darmawan, 40 dan anaknya Said Hassan berusia empat tahun parah.

Ketua Polis Daerah Kluang Asisten Komisioner Bahrin Mohd Noh berkata, mangsa yang memandu Perodua Bezza parah di kepala, patah tulang rusuk dan bahagian dalaman badan kini dirawat di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Enche' Besar Hajjah Khalsom (HEBHK)

"Sementara, anaknya yang parah di kepala dirawat di Hospital Sultanah Aminah, Johor Bahru.

"Pemandu SUV yang juga seorang pelajar sekolah menengah memiliki lesen memandu sah tidak mengalami kecederaan.

"Hasil siasatan awal mendapati SUV dari Bandar Kluang menghala ke Taman Seri Impian.

"Semasa sampai di tempat kejadian, SUV memasuki bulatan dan tiba-tiba Perodua Bezza keluar dari simpang sebelah kiri dan dilanggar oleh SUV," katanya.

Katanya, kes disiasat mengikut Seksyen 43 (1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987.

Dalam pada itu, video dari papan pemuka kereta yang merakam detik sebelum dan semasa kejadian tular di media sosial hingga mendapat reaksi pelbagai pihak.

Tiada ulasan: