"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Polis tahan lelaki warga Indonesia tetak mangsa guna parang

Abdul Rahemang Taiming
bhnews@bh.com.my
 Suspek (dua dari kiri) ditahan polis selepas menetak mangsa menggunakan parang panjang. Foto ihsan polis
Suspek (dua dari kiri) ditahan polis selepas menetak mangsa menggunakan parang panjang. Foto ihsan polis
TAWAU: Perselisihan faham dipercayai menjadi punca seorang lelaki ditetak di lengan kanan sehingga terpaksa menerima tujuh jahitan dalam kejadian di Kampung Kurnia Jaya Batu 4, Jalan Apas, di sini, semalam.

Kejadian kira-kira jam 7.30 pagi itu berlaku ketika mangsa berumur 50 tahun diserang seorang lelaki yang dikenalinya menggunakan sebilah parang ketika sedang bersarapan di kawasan siar kaki di rumahnya.

Ketua Polis Daerah Tawau, Asisten Komisioner Jasmin Hussin, berkata pihaknya menerima laporan berhubung kejadian itu daripada anak mangsa sebelum suspek ditahan kira-kira jam 12 tengah hari.

Beliau berkata, siasatan awal mendapati suspek warga Indonesia berumur 30 tahun itu mempunyai pasport sudah tamat tempoh.

"Mangsa yang mengalami kecederaan di lengan kanan dihantar ke hospital dan menerima tujuh jahitan sebelum dibenarkan pulang.

"Polis juga merampas sebilah parang panjang yang dipercayai digunakan suspek dalam kejadian itu," katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Jasmin berkata, siasatan lanjut masih dijalankan mengikut Seksyen 324 Kanun Keseksaan dan Seksyen 15(1)(c) Akta Imigresen 1959/63.

Tiada ulasan: