"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lelaki Myanmar jatuh kapal ditemukan tanpa kaki, tangan

CHERINE JON
Anggota bomba mengambil mayat mangsa yang ditemukan terapung di Muara Payang, Sarikei pagi tadi.
SARIKEI – Lelaki warga Myanmar yang terjatuh dari sebuah kapal berhampiran jeti Susur Jambu di sini pada 22 Oktober lalu ditemukan terapung dalam keadaan tidak sempurna, pagi tadi.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Sarikei, Mahmudin Narudin berkata mayat Min Wai Lin, 45, dijumpai oleh orang awam kira-kira pukul 9 pagi di Muara Payang iaitu 15 kilometer dari Pusat Kawalan Bomba (PKB).

Susulan itu, katanya pasukan bomba dan agensi lain yang terlibat dalam operasi mencari dan menyelamat (SAR) segera bergerak ke lokasi untuk mengenal pasti mayat mangsa.

“Mayat mangsa telah dibawa ke PKB untuk proses pengecaman disebabkan keadaan mayat tidak sempurna dengan kaki kiri dan tangan kanan tiada, serta ada bekas gigitan.

“Pengecaman yang dibuat oleh majikan kemudian mengesahkan mayat itu adalah mangsa yang jatuh dari kapal,” katanya dalam kenyataan, hari ini.

Sementara itu berdasarkan laporan, mangsa yang bekerja di sebuah kapal dari Kuching sampai di jeti Susur Jambu kira-kira pukul 6.12 pagi, 22 Oktober lalu untuk memunggah batu di jeti berkenaan.

Bagaimanapun apabila hendak sampai ke jeti berkenaan, dua orang anak kapal itu memaklumkan kepada pengemudi kapal bahawa mangsa terjatuh ke sungai. – KOSMO! ONLINE

Tiada ulasan: