"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Mayat depan pasar raya, polis tahan wanita

FMT Reporters

PETALING JAYA: Polis menahan seorang wanita bagi membantu siasatan berhubung penemuan mayat seorang lelaki dipercayai dibunuh di hadapan pintu masuk sebuah pasar raya di Klebang, Ipoh semalam.

Ketua Polis Ipoh Abang Zainal Abidin Abang Ahmad berkata polis menerima maklumat mengenai penemuan mayat lelaki warga tempatan berusia 64 tahun itu dari orang awam kira-kira jam 6.13 petang semalam.

“Siasatan awal di tempat kejadian mendapati lelaki itu ditemukan dalam keadaan terbaring, tanpa kesan kecederaan di tubuhnya.

“Mayat mangsa dibawa ke Hospital Raja Permaisuri Bainun untuk bedah siasat,” katanya lapor Bernama.

Abang Zainal berkata susulan itu polis menahan seorang wanita tempatan berumur 24 tahun bagi membantu siasatan dan perintah reman diperoleh selama seminggu ke atas suspek bermula hari ini.

“Wanita itu tiada rekod jenayah dan siasatan lanjut dijalankan bagi mengenal pasti punca serta suspek lain dan kes disiasat di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan atas kesalahan membunuh.

“Polis memohon orang ramai yang mempunyai maklumat memberi keterangan kepada pegawai penyiasat, Sukjit Singh di talian 019-5505536 atau hadir ke balai polis berhampiran bagi membantu siasatan,” katanya.

Tiada ulasan: