"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Jabatan agama Islam, PBT serbu pusat perubatan Tabib Adam

Bernama

MELAKA: Jabatan Agama Islam Melaka (JAIM) menyerbu sebuah pusat perubatan tradisional di Masjid Tanah semalam, dipercayai susulan fatwa sesat terhadap kaedah rawatan yang digunakan pusat itu.

Tindakan penguatkuasaan ke atas Pusat Perubatan Tabib Adam itu dilakukan dengan kerjasama Majlis Perbandaran Alor Gajah (MPAG).

Menerusi hantaran di Facebook, MPAG memuat naik beberapa keping gambar menunjukkan pemeriksaan di sebuah premis tertera nama ‘Villa Dato’ Tabib Diraja Dato’ Adam M.Isa’, dengan antara yang diperiksa termasuk dokumen dan pakaian yang mempunyai gambar pengasasnya.

Sementara itu Exco Pendidikan, Pengajian Tinggi dan Hal Ehwal Agama negeri Rahmad Mariman ketika dihubungi hari ini enggan mengulas mengenai serbuan berkenaan, memandangkan siasatan masih dijalankan.

Media pada 14 Okt melaporkan rawatan perubatan Tabib Adam difatwakan sesat oleh jawatankuasa fatwa negeri.

Mufti Melaka Abdul Halim Tawil berkata, perkara itu ditetapkan pada 12 Sept, setelah hasil kajian mendapati rawatan di pusat itu mempunyai elemen keraguan dan JAIM diminta mengambil tindakan lanjut termasuk membuat sesi wawancara dengan mereka secara bersemuka.

Tiada ulasan: