"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lelaki tunggu anak balik sekolah cedera ditembak

Mohd Roji Kawi
mdroji@bh.com.my
POLIS melakukan pemeriksaan di lokasi lelaki cedera ditembak di Sibu, hari ini. IFOTO Ihsan PDRM
POLIS melakukan pemeriksaan di lokasi lelaki cedera ditembak di Sibu, hari ini. IFOTO Ihsan PDRM
Kuching: Lelaki cedera ditembak individu yang tidak dikenali di depan sebuah sekolah di Sibu, hari ini.

Difahamkan ketika kejadian kira-kira jam 2.30 pagi itu, mangsa berusia 40-an sedang menunggu anaknya balik dari sebuah sekolah di Jalan Wong King Hou.

Ketua Polis Daerah Sibu, Asisten Komisioner Zulkipli Suhaili berkata, penyerang yang dipercayai keluar dari kawasan semak tiba-tiba melepaskan tembakan dipercayai menggunakan pistol.

Beliau berkata, ketika kejadian mangsa sedang duduk di bahagian pemandu kenderaan pacuan empat roda.

"Akibat tembakan itu, mangsa mengalami kecederaan di bahagian kanan belakang badannya.

"Sejurus melepaskan tembakan, suspek melarikan diri," katanya.

Menurutnya, mangsa kemudian keluar dari keretanya untuk meminta bantuan daripada orang awam.

"Mangsa yang cedera di bahagian belakang kemudian rebah di tepi jalan berkenaan dan dikejarkan ke Hospital Sibu," katanya.

Menurutnya, polis sedang menjalankan siasatan lanjut dan sedang menjejaki suspek.

Tiada ulasan: