"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Remaja perempuan hilang di hutan ditemui mati

Rosemaria Buma
Pasukan SAR yang terdiri daripada anggota bomba, polis dan Angkatan Pertahanan Awam Malaysia bersedia membawa mayat mangsa keluar petang tadi.
Pasukan SAR yang terdiri daripada anggota bomba, polis dan Angkatan Pertahanan Awam Malaysia bersedia membawa mayat mangsa keluar petang tadi. - Gambar JBPM
MIRI: Seorang remaja perempuan yang dilaporkan hilang pada Sabtu lalu di hutan Kampung Loagan Kelilang, Trusan di Lawas sebelum ini dijumpai mati oleh pasukan mencari dan menyelamat (SAR) hari ini.

Mayat mangsa, Stevelyne Sari Simon, 18, dijumpai sekitar jam 1.17 tengah hari di kawasan pencarian Sektor A berhampiran sebuah kebun durian di kampung berkenaan.

Menurut jurucakap Pusat Gerakan Operasi, Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Sarawak, pihaknya telah menerima panggilan kecemasan berhubung kehilangan mangsa pada jam 2.30 petang, 8 Jun lalu.

Berikutan itu, sepasukan anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat Lawas telah digerakkan ke lokasi di Kampung Loagan Kelilang, Trusan, Jalan Murud Suang, Lawas yang terletak pada jarak 30 kilometer dari balai untuk melakukan operasi SAR.

Operasi pada hari pertama dan kedua tidak membuahkan hasil dan mangsa hanya ditemui pada operasi hari ketiga hari ini.

Berikutan penemuan itu, mayat mangsa kemudian diserahkan kepada pihak polis untuk tindakan lanjut.
- utusan borneo online

Tiada ulasan: