"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ahli Parlimen didakwa merogol beberapa wanita dan membuat video seks

Bernama

Prajwal Revanna, 33, ditahan selepas pulang dari Jerman selepas didakwa merogol beberapa wanita dan membuat video seks.

Ahli Parlimen India Prajwal Revanna, 33, yang mewakili kawasan Hassan di negeri Karnataka Selatan telah ditahan susulan dakwaan rogol.
NEW DELHI: Seorang Ahli Parlimen India yang dituduh merogol beberapa wanita dan membuat video seks eksplisit telah ditahan pada Khamis malam selepas pulang dari Jerman.

Prajwal Revanna, 33, mewakili kawasan Hassan di negeri Karnataka selatan di Lok Sabha, dewan rendah parlimen yang sedang berakhir.

“Revanna tiba pada 12.40 tengah malam dari Munich dan telah ditahan. Prosedur yang sewajarnya akan dilaksanakan oleh pasukan siasatan khas (SIT),” kata menteri dalam negeri Karnataka, G. Parameshwara yang dipetik oleh media tempatan.

Cucu kepada bekas Perdana Menteri H D Deve Gowda telah pergi ke luar negara menggunakan pasport diplomatiknya pada 27 April, tidak lama selepas video seks itu tersebar.

Partinya, Janata Dal (Sekular), yang merupakan sekutu parti nasionalis Hindu India, Bharatiya Janata (BJP) telah menggantung keahliannya selepas kontroversi politik mengenai dakwaan rogol itu meningkat.

Tiada ulasan: