"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lebai PAS yang ini perasan dia suci

Jangan duduk dalam group yang caci maki ulama, kata Dusuki ketika TH rai kejayaan

BORHAN AHMAD

Ketika Tabung Haji meraikan kejayaan mereka selepas Ketua Audit Negara mengeluarkan laporan untuk 2019, ulama Pas, Dusuki Rani memberikan ingatan kepada pengikutnya agar jangan duduk dalam group yang mencaci maki ulama.

“Sejak kebelakangan ini banyak sangat orang yang takda kerja lain…. serang orang Islam sahaja khasnya ulama termasuk saya.

“Ada yang mati ketika caci maki orang-orang alim. Termasuk caci maki ana.

“Ada seorang itu, mati ketika umur 38 tahun. Masuk bilik air pung jatuh bilik air, tak sempat minta maaf.

“Sedangkan, di wall Fb dia penuh dengan caci maki ulamak termasuk caci maki saya.

“Jadi jika kita dalam group sebegini ke, kita kena left group dan block orang sedemikian,” kata beliau dalam kuliah tayangan perdana secara online yang dinamakan tayangan perdana video.

Video itu disiarkan dalam facebook bekas calon Pas di Selangor itu pagi ini dengan tajuk “Kesan dan Akibat Berdendam”.

Turut disiarkan bersama video itu adalah tiga nombor akaun bank beliau bagi memudahkan penyokongnya memberikan sumbangan.

Kenyataan Dusuki ini disiarkan ketika Tabung Haji meraikan kejayaan mereka selepas Laporan Audit Tabung Haji 2019 dikeluarkan oleh Ketua Audit Negara.

Laporan itu mengesahkan kejayaan Tabung Haji dipulihkan selepas jatuh teruk sebelum itu.

Pada tahun berkenaan, Dusuki antara pihak yang menyerang kepimpinan Tabung Haji ketika itu khasnya menteri yang menjaga hal ehwalnya, Datuk Seri Dr Mujahid Yusof.

Antaranya mendakwa Tabung Haji menjual asetnya kepada orang bukan Islam.

Sehingga kini, video klip dakwaan beliau itu masih berada di Youtube.

“Dalam hidup kita jangan sesekali orang menyebut kejahatan kita walaupun kita dah mati.

“Biarlah orang menyebut kebaikan kita, setiap kali orang sebut, kita akan dapat pahala,” kata beliau dalam kuliahnya yang disiarkan pada 20 Februari 2020 bertajuk “Jual Aset orang Islam: Tabung Haji”.

Dalam kuliah itu beliau mendakwa, aset Tabung Haji dijual kepada orang bukan Islam.

“Harta Tabung Haji ni milik orang Islam. Rugi sangat ke Tabung Haji ni sampai hendak dijual hotel-hotel yang dibina semata-mata mahu mengaut keuntungan.

“Dosa kamu jual ni, kamu tanggung sampai akhirat. Jangan main-main.

“Lihat bagaimana jahat apa yang dilakukan ini. Hal ni kamu kena tanggung sampai di akhirat,” tuduh beliau dalam video itu.

Selepas Ketua Audit Negara mengeluarkan laporan mereka, Dusuki antara yang menjadi sasaran para netizen kerana menghina dan membuat pelbagai dakwaan terhadap Tabung Haji ketika itu.

Tiada ulasan: