"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

‘Kalau ada orang kebal dalam SPRM, apa jaminan rasuah dapat dibanteras?’

ARIF ATAN

Ahli Majlis Kerja Tertinggi (MKT) Umno, Datuk Dr Mohd Puad Zarkashi menggesa isu kecurian barang kes membabitkan wang tunai AS$6 juta (RM25 juta) membabitkan pegawai kanan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) segera diselesaikan.

Beliau berpendapat isu tersebut akan menjejaskan imej kerajaaan diterajui Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob yang baharu memulakan tugas secara rasmi di Perdana Putra, Putrajaya bulan lalu.

“Isu SPRM mesti ada kesudahan. Ia boleh menghakis imej kerajaan baharu jika penjelasan dan tindakan tegas tidak diambil.

“SPRM terpalit dengan banyak tuduhan dan pendedahan yang tidak boleh disapu di bawah tikar,” katanya dalam hantaran di Facebook sebentar tadi.

Tiada ulasan: