"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."
JANGAN GUNA GOOGLECHROME JIKA ADA GANGGUAN MALWARE


IKLAN Hubungi: gigitankerengga@gmail.com


IKLAN TEKS

IKLAN TEKS Cuma RM10 Sahaja Hubungi: gigitankerengga@gmail.com

Agen Umno : saya atau Azmin ? - Che’Gu Bard

NUR ASLINDA NASIR
Badrul Hisham Shaharin atau Che’Gu Bard memberi amaran kepada Menteri Besar Selangor supaya perjelaskan beberapa isu yang beliau gagal tangani sehingga kini, termasuk isu pemberian tender secara terbuka kepada satu syarikat.

Katanya, penjelasan itu harus disertakan dengan bukti dan fakta, bukan hanya memberi jawapan selamat apabila isu tersebut ditanyakan oleh pihak media.

“Duit zakat, DEIG (Darul Ehsan Investment Group), pintu gerbang dia (Azmin) gagal perjelas hingga kini, isu balak ini jangan hanya nafi, jika benar minta Pengarah jabatan hutan jangan diam sahaja tampil tunjuk bukti proses tender.
“Dan saya tak tuduh dia duduk dalam ‘board tender’ tapi adakah dia nak nafikan staff kanan dia berjumpa org penting dalam pemutus anugerah projek balak tersebut?” soalnya menerusi Whatsapp kepada media

Semalam, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali ketika ditemui di Shah Alam menolak dakwaan Che’Gu Bard berhubung projek di kawasan hutan simpan yang mempunyai kayu balak mececah RM45 juta diserahkan kepada syarikat tanpa proses tender yang betul.

Ini kerana jelas Azmin, pemberian tender itu adalah mengikut proses peralihan tender secara terbuka yang dibuat sejak 2008 lagi.

Menteri Besar Selangor itu dalam masa yang sama turut menyifatkan Chegubard sebagai pencacai UMNO.

“Yang jadi agen Mahathir itu Azmin, yang jumpa Rosmah dengan pergi ke kediaman Perdana Menteri itu Azmin, minggu lepas yang dalam majlis kahwin anak dia rai Muhyiddin dan puja puji Mahathir tanpa sebut sepatah pun Anwar itu Azmin.

“Yang masuk tv3 tuduh Presiden parti kronisma dan nepotisma itu Azmin,” katanya lagi.

Tindakan Azmin itu kata Che’gu Bard jelas menggambarkan yang beliau bukanlah pencacai UMNO seperti yang didakwa Azmin.

Dalam perkembagan yang sama, Che’gu Bard turut menjelaskan bahawa pihaknya akan ke TNB pada minggu hadapan bagi meminta penjelasan mengapa TNB perlu membayar RM13 juta dan membazirkan RM18 juta duit GLC untuk diberikan kepada dua syarikat terpilih.

Katanya, skandal dua kawasan balak tersebut adalah pintu kepada banyak perkara.

Laporan orang utan diperkosa adalah palsu

SUSPEK (kiri) dan Marylin.
Surabaya: Seorang kakitangan Zoo Surabaya ditangkap dan didakwa atas tuduhan menyerang beberapa haiwan secara seksual termasuk menyebabkan seekor orang utan betina bunting, lapor Kalimantan Press.

Perbuatan lelaki berusia 38 tahun itu terbongkar selepas dirakam beberapa kamera tersembunyi yang dipasang kakitangan keselamatan zoo selepas ada yang menyuarakan rasa sangsi terhadapnya.

Kakitangan zoo, Akhiroel Yahya berkata: “Ada haiwan nampak terangsang secara seksual apabila tiba masa untuk memberi mereka makan.

“Tetapi, apa yang paling membuatkan kami mengesyaki sesuatu tidak kena ialah melihat orang utan tertua kami, Marylin, hamil sedangkan dia tidak pernah bercampur dengan orang utan lain disebabkan sifatnya yang agresif,” katanya.

Pengarah zoo, Abdoel Hakim yang marah dengan kejadian itu mengakui mengambil masa untuk mengenal pasti apa sebenarnya berlaku.
-hmetro-


----------------------


Laporan orang utan diperkosa adalah palsu

Laporan orang utan diperkosa adalah palsu

Laporan orang utan diperkosa adalah palsu Kebun Binatang Surabaya memberitahu laporan orang utan dibuntingkan penjaga zoo adalah palsu.
SURABAYA - INDONESIA. Pertubuhan Kebun Binatang Surabaya (KBS) menyangkal laporan semalam mengenai kisah seorang penjaga zoo yang membuntingkan seekor orang utan di Zoo Surabaya.

“Artikel itu tidak benar, itu berita hoax (tipu). Ini tuduhan berat dan menyangkut moral,” kata Pejabat Sementara Direktur Utama KBS, Aschta Boestani Tajuddin kepada Tempo, semalam.

Oleh itu, Aschta menyarankan media tempatan agar mendapatkan maklumat sahih terlebih dahulu daripada pihak terbabit sebelum menayangkannya kepada umum.

Aschta berkata pihaknya memiliki empat orang utan betina bernama Dora, Tini, Avika dan Rizky.

"Tak ada yang bernama Marylin (orang utan yang dilaporkan hamil akibat diperkosa penjaga zoo). Kami semua punya moral dan tidak akan berbuat seperti itu hanya untuk sensasi,” katanya.

Bekas sami Buddha kini model pakaian dalam (Gambar)

Mimi1
Thailand: Pelik tetapi benar, namun inilah yang terjadi kepada Mimi Tao, 23, yang merupakan bekas sami buddha di Thailand kini bergelar model pakaian dalam yang ternama di Thailand.

Mimi telah dilahirkan dalam sebuah keluarga berada di Khon Kaen, Thailand. Berbeza dengan adik-beradiknya yang lain, dia telah dihantar oleh keluarganya untuk mendalami ilmu agama di sebuah kawasan pedalaman. Pada waktu itu, kepalanya telah dicukur dan dia telah menjalani kehidupan biasa sebagai seorang sami buddha.

Namun, Mimi tetap dengan pendiriannya ingin menjadi seorang wanita. Dia sering melakukan latihan catwalk, memakai mekap dan lebih teruk, dia telah mengamalkan pil perancang kehamilan untuk membolehkan tubuhnya menghasilkan hormon wanita.

Tambahnya lagi, setelah 6 tahun meninggalkan kuil (tempat dia dihantar mendalami ilmu agama), dia telah berhijrah ke Pattaya dan Bangkok. Di sana dia bekerja sebagai penari kabaret sebelum berjumpa dengan supermodel terkenal, Rojjana “Yui” Phetkanha.

Yui telah ‘mendidik’ Mimi dengan memberikan latihan catwalk, teknik posing dalam gambar dan beberapa lagi skill yang diperlukan oleh seorang model.

Kini Mimi merupakan nama besar dalam industri di Thailand malahan namanya turut dikenali di beberapa negara Asia lain. Mimi menambah lagi, “Tiada siapa dapat meramalkan tentang masa depan, saya mungkin akan kembali menjadi seorang sami buddha apabila saya sudah berjaya mencapai segala keinginan saya.”
-kualalumpurpost-

Sebelas tahun sebagai MB Selangor - Tan Sri Muhammad Muhd Taib

Muhammad Muhd Taib

Nama saya Muhammad, Tan Sri Muhammad Muhd Taib.Saya menjawat jawatan menteri besar Selangor dari tahun 1986 hingga 1997.

Saya menjunjung kasih ke bawah Al Marhum Duli Yang Maha Mulia Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah Al-Haj ibni Al Marhum Sultan Hisamuddin Alam Shah, Sultan Selangor yang memberi pekenan di atas perlantikan saya selaku menteri besar Selangor pada tahun 1986.

Juga kepada YAB Tun Dr Mahathir Mohamad, perdana menteri Malaysia pada ketika itu yang mencadangkan kepada DYMM Sultan Selangor.

Sepanjang perkhidmatan saya selaku menteri besar Selangor selama sebelas tahun, negeri Selangor mencatat pertumbuhan ekonomi yang amat tinggi sekali berbanding negeri lain di Malaysia.

Purata pertumbuhan tahunannya melebihi 10% setahun. Negeri Selangor senantiasa mencatat pertumbuhan ekonomi yang paling tinggi di sepanjang perkhidmatan saya selaku menteri besar.

Akibat dari itu berlaku kepesatan pertumbuhan dalam pelbagai sektor lain seperti pelaburan (FDI), hartanah, pelabuhan, pengangkutan, trading dan pelbagai perkhidmatan serta sektor2 yang lain.

Guna tenaga meningkat dengan mendadak. Penghijrahan berlaku dari negeri-negeri di Semenanjung serta Sabah dan Sarawak ke Negeri Selangor.

Selangor seolah-olah dibanjiri kedatangan penduduk dari merata tempat dalam Malaysia.

Namun tahap keselamatan berada di paras yang tinggi.

Malaysia berjaya membawa kembali Piala Thomas dalam kejohanan Badminton seluruh dunia.

Pemain-pemain seperti Datuk Misbun Sidek, Razif Sidek, Jailani Sidek dan lain-lain yang berasal dari Kuala Langat, Selangor menjadi wira-wira badminton seluruh Malaysia.

Sekolah Jenis Kebangsaan China Yoke Chuan, Sekinchan mengeluarkan atlet gimnastik yang hebat-hebat dan mewakili negara.
Kampung Indah di Kuala Langat berkali-kali diistihar sebagai Johan Kampung Contoh seluruh negara. Ramai pemimpin dalam dan luar negara datang melawat ke kampung ini.

Pelbagai institusi pelajaran agama di peringkat diploma dan ijazah di bina seperti yang ada sekarang di Ulu Langat.

Di samping itu, kemudahan beribadat umat Islam seperti masjid dan surau dibina seperti cendawan tumbuh di seluruh negeri.

Penganut-penganut agama lain bebas mengamal kepercayaan mereka masing-masing.

Tahniah kepada pasukan bola sepak Selangor tahun ini 2015 yg menjadi johan Piala Malaysia selepas menewaskan pasukan negeri Kedah 2-0.

Tahniah kepada Dato' Menteri Besar selaku Presiden Bola Sepak Selangor.

Pasukan Bola Sepak Negeri Selangor juga pada masa-masa dahulu amat kerap menjadi Johan dalam Pertandingan Bola Sepak Piala Malaysia.

DYMM Al Marhum Sultan Selangor sangat berpuas hati dan selalu berasa bangga diatas kejayaan yang dicapai negeri Selangor dalam pelbagai aspek.

Saya dapat berkhidmat dengan baik di bawah naungan DYMM Al Marhum Sultan bilamana DYMM Al Marhum Sultan Selangor amat kuat membantu kelicinan pentadbiran kerajaan Baginda.

Pentadbiran kerajaan negeri Selangor senantiasa merujuk ke bawah DYMM Al Marhum Tuanku dalam apa juga perkara.

Dan biasanya DYMM Al Marhum selepas Baginda pekenan menitahkan apa-apa juga keputusan kepada kerajaan negeri.

DYMM Al Marhum kerap menitahkan saya datang mengadap ke Istana untuk berbincang dan menyampaikan sendiri arahan-arahan yang Baginda rasa perlu.
Apa juga perkara berbangkit selama sebelas tahun saya mengetuai kerajaan negeri Selangor dapat diatasi dengan baik, penuh berhemah dan bijaksana.

Di samping itu ramai tokoh-tokah korporat dan ahli peniagaan Melayu yang amat gigih lahir dalam masa tersebut.

Kini sebahagian dari mereka sudah bergelar billionaire. Saya berasa amat bersyukur kepada Allah swt kerana dalam masa sebelas tahun saya menjadi menteri besar Selangor perkara sebegini dapat dicapai dengan cemerlang.

Peniaga-peniaga kecil dan sederhana mendapat peluang perniagaan hasil dari pertumbuhan pesat ekonomi yang berlaku pada ketika itu.

Di mana-mana kita pergi orang ramai sentiasa berada dalam keadaan gembira dan mereka berasa megah berada di negeri Selangor.

Ahli-ahli perniagaan dari pelbagai kaum yang lain juga bebas melakukan berbagai jenis perniagaan di Negeri Selangor.

Pendek kata hati dan nurani rakyat amat selesa dan pergaulan antara kaum sangatlah intim dan kemesraan jelas terbayang di wajah-wajah mereka kemana sahaja DYMM Al Marhum Sultan dan saya pergi.

Dengan pekenan DYMM Al Marhum Tuanku, Bandaraya Shah Alam dibina dengan pesatnya dengan sebahagian besar (70%) penduduk terdiri dari orang Melayu/Bumiputera. Begitu juga Bangi.

Saya mencadangkan Shah Alam dan Bangi di jadikan bandar contoh dimana orang Melayu boleh hidup dan berkecimpung di dalam segala aktiviti hidup di dunia moden.

Sebahagian ini berjaya dilaksanakan pada masa itu.

Sebahagian yang lain saya berharap pimpinan pada masa ini dan pada masa akan datang akan dapat meneruskannya.

Saya berasa syukur apa yang dirancang berjaya dilaksanakan.

Saya amat gembira melihat anak-anak muda MELAYU BARU sedang mengatur diri mereka masing-masing untuk hidup dengan bererti di Bandaraya Shah Alam. Cubalah kita perhati dan fahami dengan mata hati.

Walaupun penduduk sebenar yang berasal dari Selangor tak sampai 30 peratus saya menganggap inilah dia Melayu Baru seperti hasrat yang tertulis di dalam buku yang saya tulis berjudul yang sama
"Melayu Baru" pada tahun 1990.

Negeri Selangor berlapang dada dan mahu ikut mencapai cita-cita dan janji Kemerdekaan Negara
1957. Inilah Kebangaan Al Marhum.

Matlamat melahirkan Masyarakat Perdagangan Dan Perindustrian Bumiputra berjaya diwujudkan di Shah Alam.

I can go on and on writing about the progress in Selangor since I took over the MB post in 1986. But of course it was done together with all the dedicated friends in the government servents and political leaders and supporters.

Negeri Selangor mempunyai kakitangan kerajaan antara yang terbaik di Malaysia pada ketika itu.

Dengan kegigihan mereka kita dapat melihat dengan jelas kemajuan dan pembangunan yang amat pesat berlaku di negeri Selangor.

Mereka menjadi facilitator dan kenderaan kepada pihak swasta dalam membantu usaha pihak suasta memajukan negeri Selangor. They facilitate !

Begitu juga pada masa itu lahir tokoh-tokog dalam masyarakat mereka yang berminat dalam bidang masing-masing. Ini juga turut memecutkan lagi kemajuan negeri Selangor sehingga ada yang menggelar Negeri Selangor sebagai Negeri "trend setters". Segala-galanya bermula di Selangor.

Matlamat menjadikan Negeri Selangor pada tahun 1990 sebagai negeri pertama diistihar bertaraf negeri Maju pada tahun 2005 ia itu 15 tahun lebih awal dari Malaysia berjaya dicapai.

Syabas kepada semua pihak yang menjadikan Selangor Negeri Maju 2005 satu realiti. Sekali lagi saya tumpang bersyukur.

Saya juga sering mengadap DYTM Raja Muda Selangor pada masa itu Tuanku Idris Shah ibni Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah al Haj, yang kini Kebawah DYMM Sultan Sarafuddin Idris Shah ibni Al Marhum Sultan Salehuddin Abdul Aziz Shah, Sultan Selangor Darul Ehsan.

Kita hamba rakyat berdoa ke hadrat Allah swt semoga di bawah pemerintahan DYMM Tuanku negeri Selangor akan terus dilimpahi nikmat dan kemajuan yang pesat.

Astaghfirullah!!! fesyen apa ini, pakai tudung tapi kain belah sampai ke punggung


Pengantin baru dicerai kerana cium unta

 Arab Saudi: Ada yang tidak kena apabila seorang pengantin baru mencium anak unta di depan ibu mentuanya.
Disebabkan perbuatan wanita muda itu, dia diceraikan si suami yang mendapat tekanan daripada ibunya.

Media hari ini melaporkan, kejadian berlaku di Arab Saudi.

Wanita terbabit berada di ladang ternakanya dan terlalu gembira melihat haiwan peliharaannya melahirkan anak.

Kegembiraan itu dizahirkan dengan mencium anak unta berkenaan, namun masalah timbul apabila aksi itu dilihat ibu mentua wanita yang baru nikah itu.

Disebabkan tekanan si suami kemudian menceraikan isterinya pada hari yang sama atas alasan wanita terbabit melanggar peraturan agama dan norma sosial.

Akhbar melaporkan, lelaki itu mentaati arahan ibunya kerana enggan menjadi anak derhaka.

Tambahan pula si ibu tidak akan mengaku lelaki tersebut sebagai anaknya jika enggen menceraikan isterinya.

“Sehari kemudian lelaki tersebut pergi ke rumah isterinya. Di situ si isteri meminta maaf dan mengaku ciumannya terhadap anak unta tidak membawa sebarang niat jahat.

“Mereka kemudian rujuk semula walaupun mendapat bantahan daripada pihak ibu mentua,” lapor akhbar Arab Saudi, Sada.

Akhbar itu juga memetik wanita muda berkenaan sebagai berkata, dia sangat mencintai suaminya dan mahu sehidup semati.

“Tapi saya tak sanggup hidup dengan ibunya lagi,” katanya.

Perdana Menteri lebam ditumbuk remaja

Perdana Menteri Sepanyol Mariano Rajoy diaibkan di khalayak ramai oleh seorang remaja lelaki hari ini.

Dalam kejadian di Pontevedra, Galicia itu Rajoy sedang berjalan di tempat awam apabila remaja berusia 17 tahun itu tiba-tiba menerpa dan menumbuk mukanya

Serangan itu menyebabkan cermin mata Rajoy pecah.

Sumber Parti Popular - yang berhaluan konservatif - memberitahu Rajoy dalam program melawat orang ramai sebagai sebahagian daripada kempen menjelang pilihan raya hujung minggu ini.

"Remaja itu menghampiri Rajoy dan melepaskan tumbukan, menyebabkan cermin matanya pecah.

"Bagaimanapun Rajoy dalam keadaan baik dan meneruskan kempennya di bandar Pontevedra," katanya.

Sementara itu sumber polis memberitahu, seorang remaja ditahan dan sedang disiasat.

Rakaman video menunjukkan seorang remaja berjaket hitam melepaskan tumbukan ke kiri muka Rajoy sebelum dia diberkas.

Sekeping gambar selepas insiden itu pula menunjukkan ada kesan merah pada kiri muka dan leher Rajoy.

Kempen kali ini dilihat lebih panas daripada biasa apabila Rajoy yang lazimnya tenang, tampil garang mengecam pencabar utamanya, Pedro Sanchez dari parti Socialists.

Apabila Sanchez mempersoalkan integriti Rajoy, beliau menggelar pencabarnya itu sebagai "bedebah".

Dalam perdebatan itu Sanchez bertanya mengapa Rajoy tidak meletak jawatan ekoran dakwaan terbabit dalam rasuah sejak menjadi perdana menteri pada 2011.
-malaysiakini-

7 Perkara Wanita Bertudung Selalu Abaikan Tentang Penjagaan Kulit!

“Kulit aku gelap, nampak tua dan berbelang! Stressnya!”

Ini antara masalah yang selalu dihadapi oleh wanita bertudung. Kadang-kala wajah mereka nampak lebih tua dari usia.

Kulit gelap mampu diatasi, tetapi bagaimana pula dengan penuaan dan garis halus? Ramai wanita yang tidak sedar bahawa seawal usia 25 tahun akan terjadinya penuaan.

Ada beberapa perkara penting tentang penjagaan kulit yang selalu diabaikan oleh wanita bertudung. Sebelum masalah kulit jadi lebih teruk, ketahui perkara tersebut dan cuba elakkan!

1. Kurang minum air
2
Air sangat penting kalau nak kulit yang cantik. Cuba bandingkan kulit anda dengan mereka yang minum banyak air kosong. Amalkan 8 gelas sehari untuk dapatkan kulit cantik macam Uqasha Senrose!

2. Cara pemakanan tidak sihat
download

Percaya tak, kulit anda menunjukkan cara pemakanan anda. Nak kulit yang cantik, amalkan pemakanan yang sihat seperti makan buah-buahan dan sayur-sayuran.

3. Tidur tanpa bersihkan wajah
670px-Keep-Your-Face-Clean-Step-2
Wanita bertudung mudah berpeluh. Kadang-kadang kita rasa letih sangat, sampai terus tidur tanpa bersihkan wajah. JANGAN biarkan wajah dengan mekap, bakteria akan membiak dan akhirnya timbul jerawat.

4. Kerap pakai tudung yang sama
STANDUP-copia-copia
Masalah wanita bertudung, kalau dah suka satu tudung, tudung tu je la diaorang akan pakai. Tapi, kalau dah pakai berulang–ulang dan tak basuh, mesti peluh banyak melekat dan beri masalah pada kulit.

5. Terdedah lama di bawah cahaya matahari
hijab-women-7
Bagi wanita bertudung, terdedah di bawah cahaya matahari tidak menjadi masalah. Tetapi, bagaimana dengan wajah anda? Jika terlalu lama terdedah, kulit akan jadi gelap dan berbelang. Buruknya!

6. Tidak memakai perlindungan SPF
caucasian smiling woman applies moisturizer onto face
Ini perkara yang wanita sering abaikan. Bagi wanita bertudung, wajah merupakan subjek utama. Kalau kulit tidak cantik, habisla! SPF juga sangat penting untuk elakkan penuaan dan kedutan.

7. Pengambilan gula berlebihan
biscuit-cakes-candy-chocolate-Favim.com-3274126
Gula memang tidak baik untuk kesihatan dan juga kulit. Ambil terlalu banyak gula akan menyebabkan glikasi, dimana ia mampu mempengaruhi sel-sel kulit dan terjadinya penuaan.
-hanasuva.com-

Unit Amal PAS dihalau keluar pusat pemindahan

Usaha membantu mangsa banjir di Meru, Klang tergendala semalam apabila Umno Bahagian Kapar, Selangor didakwa menghalau Unit Amal PAS yang membantu mangsa banjir ditempatkan di sebuah sekolah di sana. 

Usaha membantu mangsa banjir di Meru, Klang tergendala semalam apabila Umno Bahagian Kapar, Selangor didakwa menghalau Unit Amal PAS yang membantu mangsa banjir ditempatkan di sebuah sekolah di sana.
Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Meru Dr Rani Othman meminta unit itu agar meninggalkan kawasan itu kerana jika mereka tidak berpindah, pusat pemindahan mangsa banjir itu akan ditutup.

Katanya, arahan supaya unit itu keluar dibuat Ketua Umno Bahagian Kapar Datuk Faizal Abdullah kepadanya kira-kira jam 2 petang semalam dengan alasan ia arahan "pihak atasan".

"Mula-mula datuk pegawai daerah, yang dipertua Majlis Perbandaran Klang, pegawai bomba dan exco terkejut dan tidak bersetuju dengan keputusan saya supaya kita berkemas petang semalam atas desakan Umno itu.
"Ada yang hampir menangis dengan keputusan saya itu. Namun selepas itu, masing-masing nampak impak keputusan itu, atau 'the big picture' yang cuba saya ketengahkan," kata Dr Rani.

Pusat pemindahan mangsa banjir itu dibuka di sebuah sekolah yang ditadbir kerajaan persekutuan manakala Unit Amal ialah badan sukarela bawah PAS.

Sejak banjir melanda Selangor kelmarin, unit itu dengan kerjasama Dr Rani menjadi badan pertama yang menyediakan kemudahan untuk membantu mangsa banjir.

Sebanyak 52 keluarga mangsa dari Persiaran Hamzah Alang, Taman Sri Puteri, Taman Saujana, Taman Meru Utama, Taman Berkat dan Taman Bayu dipindahkan ke sekolah berkenaan.

Unit tersebut menyediakan khemah di dalam dewan sekolah itu bagi membolehkan mangsa banjir tinggal di situ dengan selesa dan menyediakan makanan untuk mereka 3 kali sehari.

Menteri Besar Selangor Datuk Seri Mohamed Azmin Ali yang melawat mangsa banjir itu semalam dikatakan melahirkan perasaan bangga dengan kemudahan disediakan untuk mangsa, menyatakan ia setaraf dengan apa dibuat di negara maju.

Ketua Kampung Meru Thaifor Noor berkata insiden diarahkan keluar itu berlaku ketika mereka menunggu ketibaan Menteri Di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Shahidan Kasim yang sepatutnya tiba ke pusat perpindahan itu jam 1 tengah hari semalam.

"Namun menteri tidak tiba sehingga jam 2 petang. Selepas itulah kami diberitahu mereka marah kerana kami seolah-olah menjaga pusat pemindahan itu," katanya kepada The Malaysian Insider.

Sementara itu, Pengarah Unit Amal Nazree Mohd Aris yang kesal dengan kejadian itu berkata, kejadian itu membuktikan cakap-cakap Umno akan bekerjasama dengan PAS hanya omong kosong.

"Tindakan ini juga menjawab persoalan tentang PAS akan bergabung dengan Umno," kata Nazree dalam satu kenyataan, mengulas kejadian itu dan mengaitkannya dengan ucapan Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak pada Perhimpunan Agung Umno minggu lepas.

"Kalau benar hendak bergabung, mana mungkin kami dari Unit Amal Malaysia dihalau seperti anjing kurap.

"Saya harap pihak yang menyalak PAS dan Umno akan bergabung akan dapat menilai sendiri bukti jelas dan nyata ini," kata Nazree.

Beliau kesal dengan tindakan Umno Kapar yang didakwanya mempergunakan kuasa mereka di peringkat persekutuan untuk mengusir anggota Unit Amal yang berhari-hari membantu mangsa banjir di sekolah di Meru itu.

"Kerana mahu mengejar nama dan 'political mileage', apa saja halal bagi Umno. Tidak adakah perasaan malu menumpang populariti atas usaha orang lain?

"Namun ini tidak menjadi suatu yang luar biasa kerana kebobrokan Umno sudah lama kita ketahui," katanya.
-malaysianinsider-

Najib petik surah ali-Imran tawar kerjasama PAS-Umno

 Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak telah sekali lagi menawarkan hubungan kerjasama Umno bagi membentuk hubungan rapat dengan PAS dengan memetik ayat al-Quran tentang kepentingan perpaduan.
Najib ketika berucap sebelum merasmikan Multaqa Serantau Alumni Al-Azhar Malaysia 2015 hari ini berkata Islam menggalakkan perpaduan dan mengingatkan bahaya terlibat dalam perbalahan.

"Islam menganjurkan betapa pentingnya perpaduan dan kesatuan ummah dan sebaliknya, betapa bahayanya apabila kita umat Islam terjebak dalam kancah perbalahan.

"Al-Quran dengan jelas menggariskan prinsip-prinsip perpaduan. Seperti ayat 103 surah ali-Imran menyatakan kita harus berpegang teguh kepada tali Allah," katanya.

Najib berkata, ini bermakna bahawa ia bukan satu pilihan tetapi adalah wajib untuk semua umat Islam untuk mematuhinya.

"Berpegang kepada tali Allah, bukan berpegang kepada tali lain, tali manusia ataupun tali-tali biasa tetapi tali Allah.

"Janganlah kamu semua berpecah-belah, maknanya melarang kita daripada berpecah-belah

"Oleh itu, saya yang mewakili kabilah saya (Umno) dan Tuan Guru (Datuk Seri Abdul Hadi Awang) yang mewakili kabilahnya, mari kita berpegang kepada ayat ini.

"Ini bukan pilihan, ini wajib. Bila mana Allah perintah, hukumnya adalah wajib," katanya.

Minggu lalu, Najib juga menghulurkan salam perdamaian kepada PAS semasa Perhimpunan Agung Umno.

Sementara itu, Najib juga melahirkan keyakinannya bahawa Malaysia tidak akan menjadi seperti negara-negara di Asia Barat, di mana umat Islam berperang sesama mereka.

“Insya Allah, Malaysia tidak akan terjebak seperti negara-negara itu, sungguh pun Islam mewajibkan perpaduan, serta sikap saling tolong menolong ataupun ta’awwun.

“Islam juga meraikan perbezaan pandangan, apatah lagi jika berkait dengan urusan dunia. Perpaduan itu sangat penting untuk umat, persoalan yang lebih kritikal adalah bagaimana untuk membina perpaduan itu,” katanya.
-malaysiakini-

Kerana markah teruk, anak dicampak dalam sungai (Gambar)

Kerana markah teruk, anak dicampak dalam sungai
Kerana markah teruk, anak dicampak dalam sungai Sedutan rakaman video yang viral di laman sosial.
GUANGDONG - CHINA. Seorang ibu dikecam kerana bertindak keterlaluan kerana mahu menghukum anak perempuannya dengan mencampak ke dalam sungai, kelmarin.

Menerusi sebuah video viral, wanita tersebut dirakam memarahi anaknya di tepi sungai di Chaozhou kerana mendapat markah rendah di dalam ujian di sekolah.

Wanita tersebut kemudian menolak mangsa jatuh ke dalam sungai sebelum mengangkatnya kembali dan menolaknya kembali ke dalam sungai.

Laporan Dailymail mengatakan kejadian tersebut disaksikan leh orang ramai.

Menurut seorang saksi, wanita tersebut memberitahu anaknya mengugut untuk membunuh diri setiap kali beliau mahu mengajarnya di rumah mereka.

Beliau kemudian memarahi orang ramai yang berkumpul dan mendakwa mereka 'tidak tahu kesusahan membesarkan anak'.

Kedua-dua beranak kemudian dilihat meninggalkan tempat kejadian.

Difahamkan, sungai tersebut tidak terlalu dalam tetapi mempunyai arus yang laju.
-sinarharian-

Polis berbalas tembakan sesama sendiri tiga terbunuh

Polis berbalas tembakan sesama sendiri
Polis berbalas tembakan sesama sendiri Keadaan di balai polis Pluak Daeng, Thailand dalam kejadian tembak menembak, 13 Disember lepas.
RAYONG - THAILAND. Seorang anggota polis yang dituduh merogol bertindak menembak mati dua pegawai atasan sebelum ditembak mati anggota polis lain, kelmarin.

Menurut Bangkok Post, suspek Shinkrit Phutthipraphas dibawa ke balai polis Pluak Daeng untuk bertemu dengan pegawai, Somchai Soonthornwanich pada jam 3.15 petang hari kejadian.

Phutthipraphas kemudian mengeluarkan sepucuk pistol 9mm dan menembak Soonthornwanich dan seorang lagi pegawai, Banyat Somha.

Soonthornwanich yang ditembak di leher maut serta-merta manakala Somha ditembak dua kali di kepala dan maut di hospital Rayong.

Phutthipraphas kemudian cuba melarikan diri menggunakan sebuah trak pikap sebelum ditembak mati oleh seorang anggota polis.

Pegawai kanan, Surapol Wiratyosin berkata Phutthipraphas mungkin berada dalam keadaan tertekan kerana berdepan dengan hukuman disiplin yang berat.

Phutthipraphas sebelum ini dituduh merogol seorang wanita berbangsa Laos di sebuah lokap dan Soonthornwanich menubuhkan satu pasukan untuk menyiasat kejadian tersebut.
-sinarharian-

Najib sambut ulang tahun kelahirannya yang ke-62 (Biar Gambar Bercerita)


Najib sambut ulang tahun kelahirannya yang ke-62

Berhenti tipu rakyat, kata bekas pengerusi SPR kepada Najib

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak perlu berhenti daripada terus berbohong kepada rakyat tentang keadaan sebenar kedudukan negara, kata bekas Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Tan Sri Abdul Rashid Abdul Rahman.

"Berhenti menipu rakyat dan buat kerja kamu. Beritahu kepada pemimpin Melayu berlaku jujur dan buat apa yang boleh (membantu Melayu)," katanya dalam mesyuarat Agung Tahunan Perkasa, hari ini.
Rashid berkata beliau tidak marah jika orang Umno atau Najib memarahinya mengkritik secara terbuka kerana tiada apa yang perlu disembunyikan.

"Sekarang saya lantang mengkritik tetapi tiada yang berani mengkritik saya kerana saya tidak mencuri duit rakyat. Tiada apa saya sembunyikan," katanya.

Beliau berkata dirinya sangat berterus-terang dan pernah berdepan dengan Najib bagi menyatakan pendiriannya.

"Saya bercakap secara berdepan. Saya kata jika tak suka, singkirkan saya tetapi sebaliknya saya dinaikkan pangkat," katanya.

Rashid berkata apa jua cadangan yang dibawa hari ini tidak akan ke mana-mana kerana pelaku rasuah tidak akan mendengar.

"Mereka (Umno) takut kalah pilihan raya tetapi saya kata itu tidak berlaku sebaliknya kita berdepan dengan pelbagai cabaran," katanya.

Beliau turut mencadangkan peranan Perkasa ditukar daripada kumpulan pendesak Melayu kepada parti politik memerintah negara kerana itu saja pilihan yang ada memastikan negara dipimpin orang yang "betul".

Dari Vokalis Band Metal Menjadi Muslimah Berpurdah

novix
MESKI dahulu kita memiliki masa lalu yang kelam, tapi hal itu bukan jadi alasan bagi kita untuk tidak berubah ke arah yang lebih
baik. Kita sebagai hamba Allah hanya bisa berharap, hari ini kita menjadi sosok yang baik dan sampai akhir hayat tetap baik di mata Allah SWT.

Dan inilah yang dialami oleh seorang Muslimah yang sering dipanggil Novi ini. Banyak orang yang tidak mengetahui kalau dahulunya dia adalah seorang vokalis band metal dan sering naik turun panggung. Hidayah Allah lah yang telah mengangkat dirinya dari jurang jahiliyah mengumbar suara dan aurat hingga akhirnya kembali ke Islam.

Mungkin orang-orang yang dahulu mengenalnya akan terkaget-kaget melihat penampilannya yang sekarang. Bisa dibayangkan seorang vokalis band metal dengan dandanan urakan tapi sekarang mengenakan jilbab syar’i dan bercadar pula. Maasya Allah.

Beberapa waktu yang lalu Islampos berkesempatan berjumpa dan mewawancarai Novi untuk menceritakan pengalaman hidupnya. Kepada Islampos gadis berusia 25 tahun ini mengaku berasal dari keluarga yang keislamannya biasa saja bahkan menurutnya keluarganya cenderung liberal dan sekuler. Dan mungkin dengan latar belakang seperti inilah Novi kemudian bebas mengekspresikan masa remajanya dengan aktif menjadi anak band.

“Saya aktif di band dari tahun 2007 hingga awal 2012. Oh ya band saya beraliran progressive metal core dan saya sebagai vokalisnya. Yah lumayan lama saya aktif, sampai ama temen-temen di band sudah seperti saudara sendiri,” ujar Novi.

Meskipun Novi berkumpul dan bergaul dengan teman-teman anak band yang dianggapnya sudah seperti saudara sendiri serta memberikan nuansa lain dari kehidupan pribadinya, namun suasana jenuh juga menghinggapi gadis yang dikenal enerjik tersebut.

“Jadi sebenernya saya itu sekitar 2 bulan sebelum keluar dari band sudah memutuskan memakai kerudung. Tapi yah gitu deh, ngerasa gak enak sekaligus malu. Jadi kalau latihan biasa kerudungnya dipake. Nah pas manggung sebelum sampai ke lokasi, kerudung sudah siap-siap dilepas. Dari situ mulai galau juga. Kerudung saya waktu itu masih seadanya, kerudung paris ama pasmina yang biasa cuma nyelepet di leher doang, itupun dengan dandanan yang jauh dari menutup aurat. Gak lucu dong, head bang pake kerudung heheheh,” canda Novi.

Diakui juga oleh Novi bahwa awal dirinya mengenakan kerudung hanya ikut-ikutan teman bukan didasari dari pemahamannya atas ilmu keislaman. “Jujur waktu itu make kerudung tanpa tau ilmunya, cuman ikutan temen aja. Temen-temen saya yang pake kerudung itu kayaknya bersahaja banget gitu, punya pacar kayaknya baik-baik, kuliah lancar pokoknya yang baik-baik semua deh. Nah dari situ kepikiran juga kalo pake kerudung entar bisa punya pacar sholeh..hehehehe. Ya gitulah sudah salah niat awalnya dan ga tau ilmunya, jadi lepas pasang kerudung menurut saya waktu itu yah oke dan fine-fine aja,” ujar pengajar di SDIT Elfawwaz jalan Bangka Mampang Jakarta Selatan ini.

Jenuh jadi anak band

Sebelum memutuskan untuk cabut total dari dunia band, Novi mengaku titik jenuh di dirinya sudah sampai puncaknya. Suasana ceria saat berkumpul, manggung, latihan bersama menjadi hambar. Belum lagi ada tekanan dari pihak orang tua, karena dirinya sering pulang malam dan kuliah malas-malasan. Novi mulai bimbang antara tetap di band atau memutuskan untuk keluar.

Kegalauannya itu semakin menjadi ketika Novi mulai berpikir bahwa dirinya tidak bisa seperti ini terus, dirinya harus move on keluar dari zona nyaman bersama teman-teman bandnya ke lingkungan yang berbeda. Mulailah sedikit demi sedikit Novi menghindar dari teman-teman bandnya.

“Mulai dari menjauh dulu dari mereka dan susah dihubungi dengan alasan macam-macam supaya gak latihan, padahal waktu itu sedang persiapan untuk membuat mini album. Teman-teman sampai nyamperin ke rumah, sampai akhirnya mereka bosan ngehubungin saya lagi, udah deh akhirnya resmi keluar,” kenang Novi.

Keluar dari suasana hingar bingar musik metal, Novi mulai menata kembali kehidupannya dengan fokus kuliah agar bisa cepat segera lulus serta menjalin silaturahim dengan teman-teman akhwatnya karena semasa jadi anak band, mayoritas teman Novi adalah laki-laki. Dan sejak itulah benih-benih hidayah mulai memasuki relung hati Novi yang paling dalam. Novi mulai rajin mengikuti pengajian-pengajian, membaca buku-buku agama sampai akhirnya memutuskan untuk mengenakan jilbab yang sesuai syari’at.

Novi juga merasakan bagaimana beratnya waktu awal-awal harus meninggalkan temannya sesama anak band. Namun di masa-masa galau seperti itu banyak teman-temannya akhwatnya yang mensupport dia untuk lebih tegar menjalani hidup.

“Alhamdulillah sudah digantiin Allah dengan teman yang bisa nuntun ke arah yang lebih baik,” kisahnya.

Dituduh sesat

Ada yang unik sewaktu dirinya pertama kali mengenakan kerudung, banyak temannya hanya berkomentar “Dah tobat lu ya” tapi setelah memutuskan untuk mengenakan jilbab yang sesuai syariat, justru pandangan negatif yang sering dilontarkan orang kepadanya.

“Saya dituduh ikutan aliran sesat dan ini sering banget bahkan sampai sekarang masih aja ada yang bilang gitu. Belum lagi tekanan dari keluarga yang bilang kalau pakai jilbab Syar’i susah beraktifitas jadi seperti emak-emak. Bahkan tetangga ada yang ngeliatinnya dari atas sampai bawah terus langsung ngelaporin ke orang tua saya mereka bilang ke orang tua saya ..ati-ati anaknya ikut-ikutan aliran sesat..Laa hawla wala kuwwata Illa billah. Sudah lah ga punya teman, tiap hari dapat omongan seperti itu eh di rumah dapat tekanan juga. Sedih rasanya, jadinya sering galau dan di kamar nangis mulu,” urai Novi dengan nada sedih.

Novi mengakui, dirinya masih agak susah mengkondisikan keluarga dan lingkungan tempat tinggalnya. Bahkan ia pun jika di lingkungan tempat tinggalnya terpaksa harus melepas cadar, namun dirinya berharap ke depannya ia ingin tetap istiqamah bercadar.

Tantangan seperti itu bagi Novi membuat dirinya berusaha belajar Islam serta mengamalkan Islam lebih baik lagi. Kajian-kajian keislaman secara rutin diikuti oleh Novi dari berbagai ustadz. Bahkan kini ia juga mulai mengkampanyekan penggunaan jilbab syar’i dengan bergabung dengan komunitas SPJ (Solidaritas Peduli Jilbab) cabang Tangerang.

Kini diusianya yang beranjak ke 26 tahun sebagai Muslimah normal, alumni Universitas Bina Nusantara ini berharap akan datang sosok pria shalih yang melamar dirinya dan menerima segala kekurangan serta kelebihan yang ada padanya.[fq/islampos]

Rakam aksi bogel, paksa anak saudara lakukan seks

Rakam aksi bogel, paksa anak saudara lakukan seks
Rakam aksi bogel, paksa anak saudara lakukan seks Suspek (tengah) dibawa keluar dari lokap selepas selesai dikenakan perintah tahanan reman, semalam.
KOTA BHARU - Seorang pemandu jentolak bertindak melampau apabila tergamak merakam aksi bogel dua anak saudaranya yang sedang mandi dan memakai pakaian, sebelum memaksa dua beradik itu mengadakan hubungan seks dengannya.

Kejadian rogol itu beberapa kali berlaku terhadap dua remaja perempuan berusia 15 dan 16 tahun itu di rumah nenek mereka di Kampung Banggol Pak Esah, Pasir Puteh, antara Ogos dan November lalu.

Kejadian berlaku jam 7 pagi sekitar Ogos lalu, ketika pengadu yang berusia 16 tahun berada di dalam bilik didatangi bapa saudaranya berusia 42 tahun dan memaksa dia melakukan hubungan seks.

Sekiranya enggan, suspek mengugut akan menyebarkan gambar bogel berkenaan.

Takut dengan ugutan itu, mangsa mengikut kehendak lelaki terbabit dan kejadian berulang dua kali pada November. Suspek menggunakan modus operandi sama dengan masuk ke dalam bilik mangsa ketika semua penghuni rumah sedang tidur.

Kejadian sama turut berlaku terhadap adik perempuan mangsa yang dirogol, masing-masing tiga kali dalam kejadian pada Ogos, September dan Oktober oleh lelaki sama. Sebelum kejadian rogol itu, mereka kerap kali diganggu secara seksual oleh suspek yang bertindak meraba payudara mereka.

Dua adik-beradik kandung itu tinggal bersama datuk dan nenek sejak kematian bapa pada Julai akibat kencing manis, manakala ibu mereka bekerja kilang dan tinggal di Pulau Pinang. Turut menghuni rumah berkenaan, suspek bersama isteri dan anak mereka.

Sementara itu, Ketua Polis daerah, Deputi Superintendan Abdul Rozak Muhamad berkata, suspek ditahan penduduk kampung pada jam 1 pagi, semalam, sebelum diserahkan kepada pihak polis untuk tindakan selanjutnya.

Katanya, sejurus laporan dibuat dua beradik itu, suspek bertindak melarikan diri dan usaha pihak berkuasa menjejakinya berhasil dengan bantuan orang awam.

“Sebelum ini, suspek yang dikehendaki itu sukar dikesan kerana kerap bergerak dari satu lokasi ke satu lokasi lain bagi mengelak daripada dicekup pihak berkuasa.

“Suspek kini dikenakan perintah tahanan reman selama seminggu hingga 20 Disember depan bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol,” katanya.
-sinarharian-

Anak Zahid Hamidi dirompak, cincin kahwin hilang


Rumah anak timbalan perdana menteri Datuk Seri Zahid Hamidi di Country Heights, Kajang, dipecah masuk buat kali kedua.

Nurulhidayah, 36, bersama suami dan dua pembantu rumah berada di rumah ketika kejadian.

Menurut Oriental Daily News, selepas menerima laporan pada 10 pagi semalam, polis menghantar pegawainya, termasuk pasukan forensik ke rumah itu.

Laporan itu memetik ketua CID Mohd Adnan Abdulah sebagai mengesahkan kes itu.

Adnan berkata keluarga Nurulhidayah mengalami kerugian kira-kira RM25,000 akibat kehilangan barangan peribadi, termasuk laptop, lima jam tangan, cincin kahwin dan barangan kemas.

Nurulhidayah dan suaminya membuat laporan di balai polis Kajang pada 11 pagi.

Polis menyiasat kes iu bawah Seksyen 457 Kanun Keseksaan.

Tahun lepas beliau kerugian dua jam dan wang tunai RM1,000 akibat insiden sama.
-ma

Arab Saudi, Turki Dan 32 negara Islam Sunni Membentuk Pasukan Tentera Untuk Menangani teroris

Arab Saudi Membentuk 34-Negara Aliansi Strategis Militer Islam Sunni, Cikal Bakal Pasukan Khilafah ?
Arab Saudi pada hari Selasa mengumumkan pembentukan koalisi militer Islam 34-negara dengan dalih untuk memerangi terorisme, menurut sebuah pernyataan bersama yang diterbitkan pada kantor berita SPA.

"Negara-negara di sini disebutkan telah memutuskan pada pembentukan aliansi militer yang dipimpin oleh Arab Saudi untuk memerangi terorisme, dengan pusat operasi gabungan yang berbasis di Riyadh untuk mengkoordinasikan dan mendukung operasi militer," kata pernyataan itu.

Sebuah daftar panjang negara-negara Arab seperti Mesir, Qatar, Uni Emirat Arab, bersama-sama dengan negara-negara mayoritas Muslim seperti Turki, Malaysia, Pakistan dan beberapa negara Afrika yang disebutkan.

Pengumuman itu mengutip "kewajiban untuk melindungi negara Islam dari kejahatan semua kelompok teroris dan organisasi apapun sekte dan nama mereka yang mendatangkan kematian dan kerusakan di muka bumi dan bertujuan untuk meneror orang yang tidak bersalah."
Iran, republik Islam Syiah yang biasanya menuai kritik karena mendorong sektarianisme di wilayah tersebut, tidak hadir dari negara-negara yang bernama sebagai peserta. Suriah yang masih berada di bawah rezim Syiah Bashar Assad juga tidak masuk dalam aliansi tersebut.

Selain kedua negara itu, yang menjadi perhatian adalah Indonesia. Sebab negara berpenduduk mayoritas Islam terbesar di dunia ini juga tidak ambil bagian dalam aliansi tersebut.

Daftar 34 Negara anggota Aliansi Militer Islam yang dipimpin oleh Arab Saudi :

1-Arab Saudi 2-Jordan 3-Uni Emirate Arab 4-Pakistan 5-Bahrain 6-Turki 7-Republik Benin 8-Bangladesh 9-Chad 10-Togo 11-Tunisia 12-Djibouti 13-Senegal 14-Sudan 15-Sierra Leone 16-Somalia 17-Gabon 18-Guinea 19-Palestina 20-Komoro 21-Qatar 22-Pantai Gading 23-Kuwait 24-Lebanon 25-Libya 26-Maladewa 27-Mali 28-Malaysia 29-Mesir 30-Maroko 31-Mauritania 32-Nigeria 33-Niger 34-Yaman

Sumber : MiddleEastUpdate/Saudi Special Forces/Daily Sabah