"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Jamal Pak Tongkol nyatakan hasrat membida kapal layar Equanimity

MALAYSIA DATELINE 
Ketua Bahagian Umno Sungai Besar, Datuk Seri Jamal Md Yunos menyatakan hasratnya untuk membida kapal layar mewah Equanimity yang dipercayai milik taikun Jho Taek Low.

Jamal mendedahkan hasratnya untuk membeli kapal tersebut yang dianggarkan bernilai AS$250juta (RM1bilion) melalui wawancara dengan Watan Online semalam.

Jamal turut berkata beliau akan mendedahkan sebab di sebalik permainannya untuk Equanimity dalam masa terdekat.

“Saya akan mengadakan sidang akhbar untuk memberi penjelasan penawaran diri saya untuk membida jualan kapal kapal layar (Equanimity),” ujarnya.

Jamal baru-baru ini menjadi buruan polis dan menghabiskan masa selama 27 hari di penjara Sungai Buloh sebelum dibebaskan kerana dakwaan jenayah terhadapnya. Dia dibebaskan pada 31 Julai lalu.

Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mengumumkan hasrat kerajaan untuk menjual Equanimity pada 11 Ogos.

Beliau berkata kapal layar mewah itu akan dijual kepada pembeli tertinggi secepat mungkin, kerana kos penyelenggaraannya berjumlah kira-kira RM2juta sebulan.

Dr Mahathir, yang memeriksa kapal itu dan kagum dengan kemewahannya, mengatakan bahawa tiada tarikh telah ditetapkan untuk lelongan, tetapi beberapa pihak “telah menyatakan minatnya.”

Kapal layar yang berukuran 91.5 meter dilaporkan mampu membawa 26 penumpang dan mempunyai hiasan daun dan marmar emas, spa dan sauna, kolam renang 20 meter, pawagam, lif dan helipad.

Tiada ulasan: