"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Dr M: Buktikan ada pakatan halang Anwar ganti saya

Tun Dr Mahathir Mohamad meminta pihak yang mendakwa terdapat usaha menghalang Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadi penggantinya tampil mengemukakan bukti.

“Saya rasa pihak itu patut berikan bukti. Saya malah tidak pernah cakap dengan sesiapa pun berkaitan perkara ini.

“Saya menjarakkan diri. Saya tiada urusan dengan hal ehwal dalaman parti lain,” kata perdana menteri dalam sidang media di Putrajaya hari ini.

Ini kali kedua Mahathir menjawab dakwaan hampir sama dalam 20 tahun.

Beliau berdepan soalan sama ketika di ambang krisis pertama kali beliau dengan Anwar pada 1998.

Anggota parlimen Kapar Abdullah Sani Abdul Hamid hari ini mempertahankan dakwaannya berhubung rancangan menghalang Anwar menjadi perdana menteri menggantikan Mahathir.

Abdullah berkata beliau benar-benar yakin Timbalan Presiden Datuk Seri Mohamed Azmin Ali berpakat dengan Tun Daim Zainuddin - bekas menteri kewangan dan penasihat Mahathir - untuk menghalang pelan peralihan kuasa yang telah dipersetujui Pakatan Harapan.
-malaysiakini

Tiada ulasan: