"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Antara hadiah pergi haji di Kelantan dengan hadiah jambatan runtuh di Perak / Nizar / PKFZ / Altantuya

DRS. KHALIL IDHAM LIM

Sehari dua ini gencar berita kononya Tok Guru dikaitkan dengan pergi haji dengan hadiah atau sponsor dari syarikat atau individu tertentu sehingga Tok Guru mengambil keputusan yang saya kira paling tepat dengan membatalkan pemergian itu walaupun tidak ada siapa yang berhak menghalangnya seperti yang sipertahankan oleh banyak pihak termasuklah PAS Kelantan.

Alangkah mulianya memberi hadiah sehingga orang boleh pergi menunaikan haji apa lagi dia adalah Tok Guru yang kita sayangi. Namun sebaliknya berlainan pula dengan hadiah di Perak.

Pemberian hadiah kepada Kementerian Pendidikan/Pejabat Pendidikan Daerah dalam bentuk jambatan di SK Kuala Depang Kamp-ar perak oleh sebuah syarikat yang telah dapat dikesan namanya adalah pemberian hadiah yang nampak mulia tapi jelas berunsurkan rasuah dan berkempentingan dalam kementerian itu.

Tambahan pula pemberian hadiah itu walaupun bernama jambatan bagi saya semacam satu perangkap maut dan terbukti telah mengorbankan 3 pelajar India di perak yang kita sama-sama tangisi pemergiannya.

Bayangkan jambatan yang dihadiahkan dikatakan layak untuk digunakan untuk pelajar menyeberang seramai 6 orang dalam satu-satu masa sedangkan pelajar yang terlibat dengan kem 1Malaysia itu hampir 300 orang.Bukankah ini perangkap maut ? Dua minggu sudah siap sudah runtuh dan mengorban nyawa.

Demikianlah BN apa yang dibuat semuanya baik walaupun memangsakan rakyatnya sendiri, namun kalau yang dilakukan oleh pakatan Rakyat dan PAS termasuk ada yang rela hati menaja Tok Guru pergi haji dengan ikhlas tanpa apa-apa kepentingan jadi salah dan sengaja diperbesar-besarkan.

http://idhamlim.blogspot.com

Tiada ulasan: