"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pemuda Umno Kelantan Perlu Minta Khairi Letak Jawatan Ketua Pemuda Umno Dulu! / UBN Najib Altantuya / Zambry / PKFZ

Saidin wahab

Hebat sungguh sistem perudangan Umno. Belum buat lagi pun dah nak dihukum bersalah dan mendesak letak jawatan kerana fikir mereka itu terlalu serius. Yang dah buat salah dan ternyata bersalah dalam Umno terus dijulang dan tidak dihukum..

Malah dalam Umno yang bersalah dan terlibat dengan segala macam jenayah adalah wira dan hero yang diagungkan. Yang bujak pandai sikit, dan cuba melakukan perkara yang baik akan dianggap sebagai pengkhianat dan dipecat. Budaya memecat dan sekat dalam Umno ini bukan saja diamalkan diperingkat tertinggi malah diperingkat cawangan oun turut mewarisi kebodohan melampau ini. Ini diakui sendiri oleh bekas Pm Tun Mahathir semalam.(BACA)

Bagaimana kes Ketua Pemuda Umno,Khairi,Ketua Menteri Melaka.ALi Rustam, dan lain lain yang telah didapati bersalah rasuah oleh Lembaga Displin Umno .,kenapa Pemuda umno kelantan tak desak pemimpin meraka letak jawatan

Nik Aziz adalah penghalang utama untuk Umno meraioh kemenangan. Apa saja yang terkeluar dari mulut Nik Aziz, akan dimanipulasikan kembali oelh umno dan sekutunya termasuk blogger upahan. Nik Aziz dibenci bukan sahaja kerana menjadi penghalang kemenangan Umno malah juga turut menggagalkan penyatuan Umno Pas.

Jadinya tidak hairanlah kalau “
anjing” Ketua Pemuda UMNO negeri Kelantan, Anuar Safian juga begitu lantang menyatakan kewajaran Nik Aziz dan menantu berundur berikutan pengakuan terbuka bahawa ada pihak akan menaja beliau dan keluarga untuk ke tanah suci Mekah.

Beliau turut mendesak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) melakukan siasatan segera terhadap dakwaan tersebut demi kepentingan rakyat kerana terdapat asas kukuh berhubung salah laku. Beratus-ratus orang dalam Umno yang disiasat dan didapati bersalah tu kenapa tak hadapkan ke muka pengadilan? Siapa yang membuat pertuduhan terhadap anwar menggelapkan wang Negara berbilion ringgit di Negara?

Kenapa mereka yang membuat dan bersubahat tuduhan palsu tidak dihukum? Siapa yang tidak beri dan cekik rasuah dalam Umno? Bermula dari presiden hingga ke ketua cawangan? Umno dan sekutunya tak payahlah nak desak Nik Aziz letak jawatan. Desak dulu sesiapa yang dan sah terlibat dengan salah laku rasuah dan jenayah membunuh dalam Umno tu dulu. Umno dan pemimpin teruskanlah makan taik dan jangalah nak buat taik kat orang lain pulak.

Tiada ulasan: