"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Dr. Asri Mengaku Tidak Bersalah, Ikat Jamin RM3000 / UBN Najib Altantuya / Zambry / PKFZ

ARIFFUDDIN ISHAK

KUALA LUMPUR: Bekas Mufti Perlis, Dr. Mohd Asri Zainul Abidin mengaku tidak bersalah atas dakwaan memberi ceramah tanpa tauliah dan dan minta dibicarakan. Beliau dihadapkan ke Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur, di sini, pagi ini.

Pihak pendakwaan juga gagal dalam permohonan mereka untuk memindahkan kes ini ke Mahkamah Tinggi Syariah.Mahkamah turut menolak permohonan pihak pendakwa untuk menangguhkan prosiding bagi kes ini.
Keputusan tersebut dibuat oleh hakim syarie, Wan Mahyuddin Wan Muhammad.

Mahkamah melepaskan Mohd Asri dengan bon jaminan RM3000 dan dua orang penjamin.

Mahkamah turut menetapkan 5 Januari 2010 untuk kes dibicarakan.

Tiada ulasan: