"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lukisan mural hina Pas di PWTC ‘hilang’ sempena himpunan Umno-Pas Berita penuh https://malaysiadateline.com/lukisan-mural-hina-pas-di-pwtc-hilang-sempena-himpunan-umno-pas/

Malaysia Dateline
Lukisan mural hina Pas di PWTC ‘hilang’ sempena himpunan Umno-Pas

Lakaran bermotif penghinaan terhadap Pas ‘hilang’ sempena himpunan Umno-Pas mulai hari ini.
Lukisan mural yang mengaitkan Pas dengan tragedi Sauk serta imej Pas menyuntik fahaman politik terhadap pelajar Sekolah Agama Rakyat (SAR) dan beberapa universiti awam didapati ‘hilang’ sempena Himpunan Penyatuan Ummah yang julung kali diadakan bermula hari ini.
Bahagian dinding di ruang dalam Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) yang sebelum ini mengandungi imej menghina Pas tetapi kosong pada masa sekarang tular di media sosial.
Lukisan berkisar tentang tragedi Sauk itu antara lain menggambarkan imej dua pemimpin Pas menyerupai Tuan Guru Nik Abdul Aziz dan Datuk Seri Abdul Hadi Awang.
Berdekatan imej kedua-dua pemimpin Pas itu, terdapat lakaran seorang individu yang memegang parang panjang dilatari bendera Kelantan dan Terengganu ‘disinari’ cahaya hijau dari bulan yang dilihat simbol pada penguasaan Pas.
Imej mirip Abdul Hadi yang kini Presiden Pas memegang kain rentang tertera, “Peristiwa Sauk sandiwara Umno’.
Turut terpampang sekumpulan lelaki yang hanya berseluar panjang sedang ditahan anggota keselamatan yang dipercayai merujuk pada kes rompakan bersenjata yang dikatakan didalangi oleh Persatuan Seni Bela Diri Persaudaraan Ilmu Dalam Al-Maunah (Al-Maunah).
Lakaran peristiwa yang berlaku pada 2 Julai 2000 di Kem 304 Askar Wataniah di Gerik, Perak itu berkaitan reaksi pemimpin Pas ketika itu yang menuduh kerajaan Pusat yang dikuasai Umno ‘bermain sandiwara’ susulan terbongkar majoriti anggota Al-Maunah adalah pengikut Pas.

Paparan lukisan di PWTC turut memaparkan Pas seolah-olah menyuntik fahaman politik kepada pelajar SAR dan universiti awam.

Tiada ulasan: