"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Gempar!!! Balai polis diserang: 2 anggota, suspek maut

Mary Victoria Dass
am@hmetro.com.my

Johor Bahru: Dua anggota polis maut manakala seorang anggota mengalami kecederaan dalam kejadian serangan dilakukan seorang lelaki yang menceroboh masuk ke Balai Polis Ulu Tiram di sini pada awal pagi hari ini.

Ketua Polis Johor, Komisioner M Kumar berkata, dalam kejadian itu suspek turut ditembak mati di tempat kejadian.

Menurutnya, anggota polis dan suspek yang maut dihantar ke bahagian forensik Hospital Sultan Ismail (HSI) manakala anggota yang mengalami kecederaan dirawat di hospital berkenaan.

"Pihak kita sesal dengan kejadian yang berlaku. Siasatan awal mendapati anggota ditetak dan ditembak.

"Siasatan lanjut dijalankan polis," katanya ketika ditemui di Balai Polis Ulu Tiram, di sini hari ini.

Difahamkan Ketua Polis Negara, Tan Sri Razarudin Husain dalam perjalanan ke tempat kejadian.

Menurut sumber, kejadian berlaku kira-kira 2 pagi hari ini apabila suspek seorang lelaki bangsa tidak dikenalpasti yang bertopeng dan berpakaian gelap menyerang balai polis berkenaan dengan bersenjatakan parang.

-------------

Balai Polis Ulu Tiram dikawal ketat

Mohamed Farid Noh dan Mary Victoria Dass
am@hmetro.com.my
SUASANA di luar lokasi kejadian dua anggota polis ditembak, satu cedera dan seorang suspek ditembak di Balai Polis Ulu Tiram, Johor. FOTO Nur Aisyah Mazalan.
SUASANA di luar lokasi kejadian dua anggota polis ditembak, satu cedera dan seorang suspek ditembak di Balai Polis Ulu Tiram, Johor. FOTO Nur Aisyah Mazalan.
Johor Bahru: Lebih 50 anggota polis berpakaian preman dilihat mengawal sekitar Balai Polis Ulu Tiram, lokasi serangan seorang lelaki, awal pagi tadi.

Tinjauan mendapati laluan ke balai polis berkenaan ditutup sepenuhnya dengan kenderaan dilencongkan ke arah lain di samping sekatan jalan raya turut dibuat sekitar kawan itu.

Kawasan serangan pertama di luar pagar bersebelahan pondok pengawal polis sudah dipasang tali garisan polis dengan empat kelongsong peluru kelihatan berterabur di atas jalan raya.

Beberapa kelongsong peluru turut dilihat di perkarangan berek polis bersebelahan Balai Polis Ulu Tiram dengan tompokan darah turut kelihatan.

Senjata api yang dipercayai dirampas penyerang dan digunakan dalam insiden berkenaan turut terlihat berhampiran pondok pengawal di balai berkenaan.

Ketua Polis Negara Tan Sri Razarudin Husain tiba di lokasi pada 10.45 pagi tadi sebelum diiring Ketua Polis Johor Komisioner M Kumar bagi meninjau kawasan serangan di bahagian dalam selain mendengar taklimat kejadian itu.

Petugas media mula berkumpul di lokasi kejadian pada 7.30 pagi dengan lebih 20 petugas bersiap sedia untuk sidang media Ketua Polis Negara yang dijangkakan berlangsung pada bila-bila masa.

Pagi tadi media melaporkan, dua anggota polis maut manakala seorang anggota cedera dalam kejadian serangan dilakukan seorang lelaki yang menceroboh masuk ke Balai Polis Ulu Tiram di sini, awal pagi tadi

Ketua Polis Johor, Komisioner M Kumar berkata, dalam kejadian kira-kira jam 2.54 pagi pagi tadi suspek ditembak mati di tempat kejadian.

Katanya, anggota polis dan suspek yang maut dihantar ke bahagian forensik Hospital Sultan Ismail (HSI) manakala anggota yang mengalami kecederaan dirawat di hospital berkenaan.

Tiada ulasan: