"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Hasil siasatan kes anak MB Perlis minggu depan, kata SPRM

FMT Reporters

PETALING JAYA: Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sedang melengkapkan kertas siasatan berhubung dakwaan salah guna kuasa dan penyelewengan membabitkan anak menteri besar Perlis dan beberapa individu lain.

Pengarah Kanan Bahagian Operasi Khas SPRM, Azmi Kamaruzaman, berkata hasil siasatan dijangka diperoleh minggu depan.

“SPRM sedang lengkapkan siasatan, saya harap akan ada keputusan (hasil siasatan) minggu depan, mungkin selewat-lewatnya Rabu depan,” katanya menurut Sinar Harian.

Anak lelaki Menteri Besar Perlis, Shukri Ramli dilepaskan dengan jaminan SPRM pada 26 April lalu bersama empat individu lain yang turut ditahan bagi membantu siasatan dakwaan tuntutan palsu RM600,000.

Mereka ditahan bagi membantu siasatan pemalsuan dokumen membabitkan projek pembangunan prasarana seperti membaik pulih, menyelenggara, perbekalan dan perkhidmatan di seluruh Perlis sejak 2022 hingga kini yang menjurus kepada tuntutan palsu terhadap kerja tidak dilaksanakan.

Sementara itu, Azmi menafikan dakwaan lima Adun Perlis akan ditahan SPRM dalam masa terdekat bagi membantu siasatan kes berkenaan.

Identiti lima wakil rakyat daripada PAS dan Bersatu itu didakwa disebut anak Shukri ketika siasatan SPRM.

“Buat masa ini, dakwaan tersebut tidak betul,” katanya sambil menafikan sekumpulan anggota SPRM Putrajaya di Perlis sejak beberapa hari lalu selepas mendapat maklumat baharu

Tiada ulasan: