"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Buruh 4 isteri dipenjara 18 tahun dan tiga sebatan kerana merogol anak jiran

KUANTAN: Seorang buruh kasar beristeri empat dan bapa kepada 15 anak dijatuhkan hukuman penjara 18 tahun dan tiga sebatan oleh Mahkamah Sesyen di sini, semalam kerana merogol kanak-kanak berusia 11 tahun, bulan lalu. 

Lelaki berusia 45 tahun itu mengaku merogol anak jirannya pada kira-kira jam 2.30 petang, 26 Mei lalu. 

Berdasarkan fakta kes, dia mempelawa mangsa yang pulang dari sekolah menaiki motosikal dengan alasan mahu menghantarnya pulang. 

Dia, bagaimanapun, membawa mangsa ke dalam semak berhampiran jambatan di Kampung Seri Damai dan merogol mangsa. 

Dia kemudian memberi mangsa wang untuk menutup rahsia perbuatannya itu. 

Bagaimanapun, rahsia itu terbongkar selepas keluarga mangsa membuat laporan polis di Balai Polis Jaya Gading pada 8 Jun lalu. 

Lelaki itu merayu kepada Hakim Nuradidah Ahmad supaya hukuman ke atasnya diringankan dan berjanji sudah insaf atas perbuatannya itu. 

Kes berkenaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya, Amer Amer Abu Bakar Abdullah itu, manakala lelaki itu tidak diwakili peguam. 

Di mahkamah berasingan, lelaki yang sama dikenakan hukuman penjara empat tahun kerana melakukan kelucahan melampau terhadap anaknya sendiri. 

Hakim, Fatiyah Idris, menjatuhkan hukuman itu selepas dia mengaku bersalah merangsang anaknya yang berusia 7 tahun di sebuah rumah sekitar 2009. 

Kes itu dikendalikan oleh Timbalan Pendakwa Raya, Hidayatul Syuhada Shamsudin.

-sinarharian-

Tiada ulasan: