"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

‘Datuk’ perdaya ibu, anak hantar gambar bogel

Kuantan: Seorang remaja menganggap seorang kenalan lelaki di Facebook sebagai datuknya tetapi sebaliknya lelaki itu memperdayakan dia untuk menghantar gambar bogel.

Ann, 13, dan ibunya May, 43, bersembang dengan lelaki yang dikenali sebagai “H” sejak dua tahun lalu tetapi tidak pernah bersemuka dengan lelaki tersebut.

Pada Februari lalu, ‘H’ berjaya memperdayakan Ann supaya mengirimkan gambar bogelnya.

‘H’ kemudian mendesak Ann supaya mengirimkan gambar bogel ibunya pula.

May berang sebaik mengetahui perkara itu, ‘H’ bagaimanapun mengancam untuk menyebarkan gambar bogel Ann.
Dalam keadaan terpaksa, May meminta Ann mengambil gambarnya ketika mandi dan dihantar kepada ‘H’ malah membayar RM2,590 kepada lelaki itu dengan harapan ancama itu dihentikan.

Bagaimanapun, keadaan semakin buruk apabila ramai orang mula menganggu May menerusi WhatsApp dan Facebook.

“Mereka ada gambar bogel saya dan anak perempuan saya. Mereka mengancam untuk menculik dan rogol dia atau bunuh saya sekiranya saya tidak mahu mengadakan hubungan seks dengan mereka,” katanya.

“Malah mereka mengancam untuk mendedahkan gambar-gambar kami kepada ibu saya,” tambah May ketika ditemui di pusat khidmat PKR Kuantan di sini, Sabtu.

May menerima banyak gambar lucah, mesej berbaur ancaman dan peras ugut sejak dua bulan lalu.

“Setiap hari saya bimbang keselamatan anak perempuan saya,” kata May.

Ditanya mengenai perasaan, May berkata, dia tidak sanggup untuk meneruskan kehidupan.

“Saya takut dengan semua orang di sekeliling saya, terutama lelaki,” katanya.

May kemudiannya mendapatkan bantuan daripada Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Teruntum, Sim Chon Siang dan Ahli Parlimen Kuanta, Fuziah Salleh yang membawa ibu tunggal dan anak perempuan itu untuk membuat laporan polis pada Jumaat lalu.

Fuziah berkata, diharapkan polis akan menyiasat kes tersebut kerana insiden membabitkan seksual kanak-kanak semakin berleluasa dan Rang Undang-Undang Kesalahan Seksual Terhadap Kanak-Kanak 2017 baharu sahaja diluluskan di Dewan Rakyat, baru-baru ini.
-mstar

Tiada ulasan: