"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Umno dan jentera propaganda mereka lintang pukang menyerang saya

RAFIZI RAMLI
Saya memerhatikan gelagat pimpinan Umno dan jentera propaganda mereka lintang pukang menyerang saya apabila saya menimbulkan isu dana 1MDB yang dipindahkan dari akaun peribadi Dato' Seri Najib Tun Razak dan sampai kepada seorang tokoh yang rapat dengan pimpinan PAS.

Ahli Parlimen Kuala Selangor, YB Dato' Irmohizam Ibrahim mengeluarkan kenyataan menyerang saya kononnya menaburkan "fitnah".

Lebih menarik, serangan pertama terhadap saya ialah dari Raja Petra Kamaruddin, pelarian politik yang lari dari undang-undang negara dan berselindung dengan hidup yang mewah di Manchester, United Kingdom. Seperti biasa, Raja Petra menerbalikkan isu yang saya timbulkan dengan menuduh saya menerima RM20 juta dari seorang yang bernama John Soh.

Berita temberang dari Raja Petra selama ini tidak dihiraukan oleh orang terpelajar dan pengundi atas pagar, sebab itu saya tidak pernah melayan Raja Petra sebelum ini. Saya cukup kenal perangai Raja Petra kerana semasa beliau mengendalikan laman "Free Anwar Campaign", saya adalah pengendali laman itu yang kedua sebagai langkah kelangsungan jika beliau ditahan. Saya jugalah orang yang mengusahakan agar dua orang anak lelakinya dipindahkan ke United Kingdom dan kami (reformis Malaysia di UK ketika itu) sama-sama menjaga dan membiayai anak-anak Raja Petra pada ketika itu.

Tetapi sementara berita Raja Petra itu tidak perlu dipedulikan, arah serangan Raja Petra itu menggambarkan strategi propaganda penyokong Dato' Seri Najib kerana umum mengetahui Raja Petra menerima arahan dari penyokong Dato' Seri Najib.

Apabila Raja Petra lebih cepat menyerang saya dari pimpinan PAS sendiri memberi reaksi kepada isu yang saya timbulkan, itu mengesahkan bahawa UMNO-lah yang paling bimbang jika saya buktikan kelak bahawa memang benar ada wang 1MDB dari akaun peribadi Najib yang akhirnya sampai kepada tokoh yang rapat dengan pimpinan PAS. Ini kerana strategi "memegang" PAS adalah satu-satunya strategi yang Najib ada untuk kekal berkuasa.

Strategi "memegang" PAS ini juga yang mengekalkan Najib sebagai presiden UMNO kerana pimpinan-pimpinan Bahagian UMNO (yang ramainya adalah wakil rakyat) cukup menyokong strategi pertandingan 3 penjuru yang dibawa Najib kerana mereka yakin itu akan memberi kemenangan mudah kepada mereka dalam keadaan mereka (dan UMNO) cukup tidak popular. Bagi mereka, pemimpin UMNO yang boleh menjamin perut mereka kekal kenyang, itulah pemimpin yang wajar dikekalkan.

Sebab itu mendedahkan muslihat Najib "memegang" PAS melalui RUU355 ini cukup penting kerana RUU355 telah disalahgunakan untuk mengekalkan kekuasaan Najib. Tindakan menghalang perbahasan di Parlimen bertujuan mempengaruhi penyokong PAS dan pengundi atas pagar kononnya Pakatan Harapan anti Islam kerana mengikut telunjuk DAP.

Buktinya dalam 3 hari lepas, serangan yang mengkafirkan saya dan menuduh saya penentang Islam menghujani saya di laman Facebook saya dan Twitter. Saya sedikit pun tidak terkesan kerana saya tahu jumlah yang bersetuju dengan saya (melalui "like" dan "share") adalah jauh lebih tinggi berbanding pentaksub yang memaki hamun berkali-kali secara berjemaah di ruang komen.

Namun pimpinan PAS sepatutnya sedar mereka sudah terperangkap sekali lagi dengan muslihat Najib. Apabila pengundi atas pagar melihat sendiri ghairahnya penyokong akar umbi PAS mengkafirkan saya dan mengulangi fitnah yang dimulakan oleh UMNO (misalnya menidakkan skandal NFC seolah-olah keluarga Shahrizat Jalil tidak pernah membeli kondominium dengan wang rakyat), pengundi atas pagar akan melihat UMNO dan PAS kini sudah tidak banyak berbeza: mereka sudah senada.

Itulah kehendak Najib dan muslihatnya: supaya PAS terkalih dan tidak memberi tumpuan kepada isu yang lebih besar mudharatnya kepada rakyat iaitu skandal 1MDB dan kesan kewangannya kepada rakyat, dengan menjadi parti satu isu iaitu RUU355 semata-mata.

Sebab itu semakan saya kepada semua ucapan YB Marang di Parlimen sejak Parlimen ini dibuka selepas PRU13 menunjukkan YB Marang hanya pernah menyebut perkataan 1MDB sekali sahaja. Saya sertakan di dalam Lampiran analisa ucapan YB Marang di Parlimen sejak Jun 2013 sehingga kini untuk menunjukkan bagaimana beliau seolah-olah mengelak dari memberi komen kepada isu 1MDB.

Setelah hampir 4 tahun bersidang dan Parlimen ini kian sampai ke penghujungnya, YB Marang hanya pernah menyebut 1MDB hanya sekali sahaja sedangkan punca utama masalah negara sejak tahun 2011 lagi adalah 1MDB.

Akibat sikap YB Marang yang tidak mahu menyentuh isu 1MDB yang disabitkan dengan Najib ini, UMNO nampak yakin menang dalam PRU14 sedangkan ia berada pada tahap paling tidak popular sejak 1946 lagi.

Saya akan mendedahkan nama tokoh yang menerima dana 1MDB dari akaun Dato’ Seri Najib yang disiasat oleh SPRM itu dalam masa terdekat.

Mengenai serangan media propaganda dan blogger UMNO seperti Raja Petra konon saya menerima RM20 juta dari seorang tokoh Cina, saya hanya perlu memberi reaksi berikut:

1. Jika saya menerima dana itu, saya telah lama ditangkap oleh polis dan SPRM kerana ada bukti saya menerima rasuah

2. Harta saya diisytiharkan secara telus setiap tahun yang menunjukkan simpanan saya semakin sedikit. Harta saya tidak pernah mencecah RM20 juta seperti yang difitnahkan oleh Raja Petra

3. Saya akan membuat akuan berkanun minggu ini menafikan pernah menerima apa-apa wang dari sesiapa seperti yang dituduh oleh Raja Petra. Jika penafian melalui akuan berkanun itu tidak benar, pihak berkuasa boleh menahan saya serta merta dan didakwa kerana melanggar Akta Akuan Berkanun


RAFIZI RAMLI
AHLI PARLIMEN PANDAN
NAIB PRESIDEN KEADILAN

Tiada ulasan: