"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Benjy ditahan kerana miliki dadah di lapangan terbang Medan (Gambar)

MALAYSIA DATELINE
Benjy dengan tangan bergari diperiksa pegawai penguatkuasa Indonesia ketika ditahan di Lapangan Terbang Kualanamu Medan.
Benjy dengan tangan bergari diperiksa pegawai penguatkuasa Indonesia ketika ditahan di Lapangan Terbang Kualanamu Medan.
Seorang pelakon lelaki negara ditahan polis Indonesia selepas disyaki membawa dadah ketika memasuki Kota Medan, Sumatera Utara melalui Lapangan Terbang Kualanamu, 18 April lepas.

Media dalam talian memetik Ketua Pengawasan dan Pelayanan Kastam dan Cukai Lapangan Terbang Kualanamu, Zaky Firmansayah sebagai berkata, Benjy ditahan tiga hari lepas setelah pihak berkuasa di lapangan terbang itu membuat pemeriksaan badan terhadapnya.

Beliau berkata setelah membuat pemeriksaan bahagian duburnya, mereka menemui dua paket dadah sintetik yang dipercayai syabu seberat 14 gram.

Katanya, pelakon berusia 38 tahun itu mendakwa memasuki Kota Medan untuk bertemu dengan seorang rakannya yang bekerja sebagai juruhebah.

Sementara itu Atase Polis Diraja Malaysia di Kedutaan Besar Malaysia di Indonesia Abu Bakar Yaacob ketika dihubungi Bernama mengesahkan kejadian itu dan berkata pelakon itu kini ditahan polis Medan bagi siasatan lanjut.

"Kami telah menerima laporan mengenai tangkapan pelakon itu dan dimaklumkan mengenai penahanannya," kata beliau.

Abu Bakar berkata suspek ditahan tiga hari lepas pada 9.30 malam ketika tiba di lapangan terbang berkenaan dengan menaiki sebuah pesawat tambang murah dari Kuala Lumpur.

Pelakon itu sebelum ini pernah didakwa beberapa kali berkaitan kes dadah di Malaysia sejak 2015.

Tiada ulasan: