"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pengerusi masjid kesal telefon RM21,000 belum dipulangkan oleh penguatkuasa

Pengerusi Masjid Ibnu Khaldun, Taman Lavender Heights di Seremban, Mohd Asna Amin kecewa kerana telefon bimbitnya masih belum dipulangkan pihak berkuasa.

Beliau yang disiasat berhubung kematian beberapa ekor anjing akibat diracun baru-baru ini, berkata telefon berharga RM21,000 itu masih dalam simpanan Jabatan Perkhidmatan Veterinar Negeri Sembilan (JPVNS) yang menyiasat kes berkenaan.

Katanya, telefon yang dirampas polis semasa siasatan kes pada 9 Januari lalu, penting kerana mengandungi banyak maklumat peribadi, gambar keluarga selain urusan perbankan elektronik.

"Melalui telefon itu saya mengesahkan pembayaran gaji kepada lebih 300 pekerja. Begitu juga e-mel berkaitan syarikat, pembayaran bank secara atas talian dan lain-lain urusan," katanya dilapor Utusan Malaysia hari ini.

Mohd Asna disiasat selepas seorang penduduk membuat laporan polis berhubung penemuan bangkai tiga ekor anjing yang dipercayai mati selepas diberi makanan mengandungi racun awal bulan ini.

Baca: Penduduk kesal sikap pemilik anjing, pertahan pengerusi masjid

Ketua Polis negeri, Datuk Noor Azam Jamaluddin, Jumaat lalu memaklumkan polis telah menghentikan siasatan.

Bagaimanapun kes tersebut kini disiasat oleh JPVNS.

Mohd. Asna berkata Pengarah JPVNS, Dr Nik Hamidah Nik Husin dalam sesi dialgo bersama penduduk Taman Lavender Heights baru-baru ini berjanji memulangkan telefon itu dalam tempoh sehari atau dua hari.

"Polis sudah menghentikan siasatan, kenapa telefon bimbit saya belum dipulangkan. Setahu saya hanya polis berhak merampas bukannya jabatan tersebut," katanya.

Sementara itu, Nik Hamidah ketika dihubungi Utusan enggan mengulas lanjut dan memaklumkan kes itu masih dalam siasatan.

Tiada ulasan: