"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Polis tangkap ‘orang biru’ kerana buat penduduk kampung panik

Predeep Nambiar
GEORGE TOWN: Polis hari ini menangkap seorang perempuan yang merayau dekat sebuah kampung di Kepala Batas sejak minggu lalu, dengan seluruh tubuhnya bewarna biru.

Ketua Polis Daerah Seberang Perai Utara Noorzainy Mohd Noor berkata, perempuan itu mengakibatkan penduduk di kawasan itu panik.

Katanya, polis mendapat tahu ketika perempuan itu merayau dekat tadika kerajaan.

“Kami mahu tahu kenapa dia berbuat demikian. Dia selalu di kawasan itu hingga digelar ‘orang biru’ oleh penduduk,” katanya.

Ada kalanya, perempuan itu juga kelihatan menunggang motosikal di sekitar Pajak Song, sebuah kampung di selatan Kepala Batas.

Apabila polis menemuinya jam 10 pagi tadi, dia tidak dapat menunjukkan surat pengenalan dan mendakwa dia dari Indonesia.

Katanya, perempuan itu ditahan untuk siasatan di bawah Akta Imigresen 1959/1963 kerana tiada permit yang sah ke Malaysia.

Noorzainy berkata, dia akan dibawa ke Mahkamah Magistret esok untuk perintah reman,

Dalam Facebook itu, perempuan itu memakai baju kebaya hitam dengan kasut sukan warna hitam dan kelihatan merenung tajam.

Tiada ulasan: